dc.contributorSantos Hernández, Andrés Felipe
dc.creatorMunar Guerrero, Laura Cristina
dc.creatorQuiroga Porras, Johana Patricia
dc.creatorPeña Mayorga, Manuel Fernando
dc.date.accessioned2012-11-02T19:23:50Z
dc.date.available2012-11-02T19:23:50Z
dc.date.created2012-11-02T19:23:50Z
dc.date.issued2012
dc.identifierhttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/3955
dc.identifierhttps://doi.org/10.48713/10336_3955
dc.description.abstractThis research was developed to meet an expert understanding of the behavior of the automotive sector in Colombia in recent years, emphasizing the vehicle segment of mid-range market, which are best purchased in volume by Colombians. The study was conducted in the period between 2006 and 2011 to have identification and real assessment of the sector to the current situation, which evaluated the assemblers in the country belonging to the division or tariff classification given by the Código Industrial Internacional Uniforme - CIIU. The work is based on the methodology of Análisis Estructural de Sectores Estratégicos by which it is necessary to develop a historical examination of the performance of the sector in recent years which is presented in economic development, sales, state of overcrowding, white spots, leading market participants, Free Trade Agreement and other items that characterize the segment. Similarly, the research reflects an overview of the strategies used by the major brands of the study, evaluating how they are been mimicked or not by their competitors, and likewise, determine what makes a company a leader in the market not only taking the economic as a pillar.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherAdministración de Empresas
dc.publisherFacultad de Administración
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto completo)
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización.
dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectEstrategia
dc.subjectAnálisis
dc.subjectSector
dc.subjectComercio
dc.subjectHacinamiento
dc.subjectCompetitividad
dc.subjectVehículo
dc.subjectProductividad
dc.subjectCompetidores
dc.subjectEnsambladora
dc.subjectCadena productiva
dc.subjectImportación
dc.subjectExportación
dc.subjectTLC
dc.subjectSustitutos
dc.subjectCompañía
dc.subjectConvergencia estratégica
dc.subjectAnálisis estructural de sectores estratégicos
dc.subjectEstrategia y ventaja competitiva
dc.titleAnálisis estratégico del sector automotriz en Colombia
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución