dc.contributorMüller, Oliver
dc.creatorPatiño Rodriguez, Juanita
dc.creatorPiñeros Lopez, Diana Carolina
dc.date.accessioned2013-07-12T13:56:37Z
dc.date.available2013-07-12T13:56:37Z
dc.date.created2013-07-12T13:56:37Z
dc.date.issued2013
dc.identifierhttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/4474
dc.identifierhttps://doi.org/10.48713/10336_4474
dc.description.abstractFor the reading and writing instruction of children in Spanish, teachers use different methods. The importance of literacy instruction methods used with children in early childhood is associated with their educational and professional future. Therefore, the concern of this paper is to review the literature on which methods are used by institutions and to assess the effectiveness of these methods in literacy instruction. The review includes 26 articles, of which 15 are studies by different authors to evaluate the effectiveness of different methods. In the context of the articles reviewed here, we found the global, synthetic, phonetic, syllabic, and eclectic method, along with pictophonic strategies and the program Communicative Experiences in varied Situations of reading and writing (ECOS). The findings allow the conclusion that there are some methods that are more effective than others Spanish literacy instruction of children. Another conclusion based on the review is that the familiarity of words and the training of phonological skills play an important role in the performance of children in the performance in the different tasks used.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherPsicología
dc.publisherEscuela de Medicina y Ciencias de la Salud
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto completo)
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización.
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dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectefectividad
dc.subjectenseñanza
dc.subjectmétodos
dc.subjectlecto-escritura
dc.subjectespañol
dc.subjectniños
dc.titleLa efectividad de diferentes métodos de la enseñanza de la lecto-escritura en español. Una revisión de literatura
dc.typebachelorThesis


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