dc.contributorVelásquez Espinosa, Jairo Darío
dc.creatorGonzález Méndez, María José
dc.date.accessioned2018-10-01T20:11:39Z
dc.date.available2018-10-01T20:11:39Z
dc.date.created2018-10-01T20:11:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifierhttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/18558
dc.description.abstractThis analysis examines newspapers coverage of female presidential candidates running in Colombia for 2014. Based on the framing theory, the author examined 184 articles using the common stereotypes identified in previous researches. The results show that the press covered the candidates’ personal attributes and issue positions following the stereotypes. However, the findings also suggest that media coverage has become increasingly gender-balanced.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherPeriodismo y Opinión Pública
dc.publisherEscuela de Ciencias Humanas
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto completo)
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dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
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dc.subjectMedios y política
dc.subjectColombia
dc.subjectElecciones presidenciales
dc.subjectCandidaturas femeninas
dc.subjectCampañas
dc.subjectEstereotipos de género
dc.subjectFraming
dc.titleCubrimiento mediático de las candidaturas presidenciales femeninas en Colombia, durante la campaña de 2014, a partir de la teoría de encuadres
dc.typebachelorThesis


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