dc.contributorGrueso-Hinestroza, Merlín-Patricia
dc.creatorBeltrán Bermúdez, Claudia
dc.creatorContreras Ruíz, Claudia
dc.creatorChipatecua Torres, Nathaly
dc.date.accessioned2013-03-06T15:24:00Z
dc.date.available2013-03-06T15:24:00Z
dc.date.created2013-03-06T15:24:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifierhttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/4288
dc.identifierhttps://doi.org/10.48713/10336_4288
dc.description.abstractObtaining a competitive advantage, development, growth, sustainability, among others, are the issues that organizations look for through defined strategies. However, it is not enough to design the goals and objectives to be achieved, it is necessary to land these goals into action plans and involve all members of the organization, which is achieved through the implementation of strategy. In this sense, the implementation phase of the strategy in an organization gives way to the already established path on the stage of the strategy formulation, therefore, is directly related to its success or failure. However, this process does not depend on a few members of the organization, managers or officials, but depends on good timing and harmony of all who are part of it. The current research, through theoretical and empirical evidence review, seeks to reveal the impact of two key aspects in the organization on the implementation of the strategy on the one hand, leaders, from their interpersonal skills and on the other, human capital from their values. The obtained results show that both the leader competencies and the human capital values are determining for the appropriate implementation of the organizational strategy.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherMaestría en Dirección
dc.publisherFacultad de administración
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto completo)
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización.
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dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectEstrategía
dc.subjectLiderazgo
dc.subjectCapital Intelectual
dc.subjectCapital Humano
dc.subjectValores
dc.subjectCompetencias interpersonales
dc.titleValores del capital humano y las competencias del líder que facilitan la implantación de la estrategia organizacional
dc.typemasterThesis


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