dc.contributorCastro Figueroa, Andres Mauricio
dc.creatorMartínez Díaz, Camilo Andrés
dc.date.accessioned2012-02-06T23:21:38Z
dc.date.available2012-02-06T23:21:38Z
dc.date.created2012-02-06T23:21:38Z
dc.date.issued2012
dc.identifierTA 0032 2012
dc.identifierhttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/2833
dc.description.abstractIn this document, we will analyze which are the theories of internationalization that have been developed so far. The idea behind this is to understand and manage it in order to determine the most appropriate theory for the BPO Colombian industry. Then we will have a refresher on the definition of outsourcing, BPO and KPO. We will see that different types, definitions and scope of each one of them. The purpose of this stage is to know and conclude the possible levels of service to Colombia could compete globally. Also we are going to analyze the BPO industry in Colombia. What is the current situation; identify market characteristics, the comparative and competitive advantages that we have. To have a reference, we decided to analyze two significant regions worldwide. The first one is the East, with two countries: China and India. The idea of this analysis is seeing the greatest exponents of the globe and for knowing their practices. The second region is Latin America. We will investigate to Argentina and Brazil. The goal is to see countries that have characteristics similar to Colombia. Finally we are going to conclude the model of internationalization of these two regions in order to conclude the Colombian.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherAdministrador de negocios internacionales
dc.publisherFacultad de administración
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.rightsBloqueado (Texto referencial)
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización.
dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectInternacionalización
dc.subjectSector BPO Colombiano
dc.subjectInnovación
dc.subjectGlobalización
dc.titleModelo de internacionalización para el sector BPO colombiano
dc.typebachelorThesis


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