dc.contributorCastro Figueroa, Andres Mauricio
dc.creatorChicaeme Carvajal, Rahiza
dc.creatorCortes Toloza, Diana
dc.creatorMurcia Gutierrez, David Antonio
dc.creatorPardo Acevedo, Julian Camilo
dc.creatorRodriguez Angulo, Carlos Andrés
dc.creatorSalazar Villegas, Manuela
dc.date.accessioned2013-02-18T18:00:00Z
dc.date.available2013-02-18T18:00:00Z
dc.date.created2013-02-18T18:00:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifierhttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/4237
dc.identifierhttps://doi.org/10.48713/10336_4237
dc.description.abstractGiven the conditions of bilateral trade between Colombia and the United States (CAFTA), is put on a plate a number of positive opportunities for the entire Colombian business and especially for the development and future of Colombia. For this to be possible, it is very important to know a little more depth not only U. S. territory, but their market conditions and ways of Colombian products enter that country. Given this, the present work is an exploratory study and detailed disclosure about the market profiles of the fifty states of the United States, in order to generate a state of the art on the main products imported from that country, and also, to reveal the main paths used by exporters to their respective destinations. Thus, it is intended to guide every employer on ground and air mobility in each State, also offer some tips mobility and other aspects. This document is designed to support and encourage the growth of exports to the United States through and use the Free Trade Agreement between the two nations. This tool is the result of a serious, responsible on the basis of the results obtained from different databases as WiserTrade, and use of government information sources.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherAdministrador de negocios internacionales
dc.publisherFacultad de administración
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto completo)
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización.
dc.sourceImport Administration [Base de datos] United States Department of Commerce, [En línea] Disponible en: http://ia.ita.doc.gov/site-index.html [2012, 20 de Diciembre]
dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectImportación
dc.subjectExportacion
dc.subjectTratado de Libre Comercio
dc.subjectarancel
dc.subjectgravamen
dc.subjectventajas competitiva
dc.subjectempresa
dc.subjectAPDEA
dc.subjectAPTA
dc.titlePerfiles de mercados de los 50 estados de USA
dc.typebachelorThesis


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