dc.contributorLombana González, María Emma
dc.creatorCastillo Castellanos, Paula
dc.date.accessioned2017-11-27T19:47:55Z
dc.date.available2017-11-27T19:47:55Z
dc.date.created2017-11-27T19:47:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifierhttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/14031
dc.identifierhttps://doi.org/10.48713/10336_14031
dc.description.abstractThe main objective of this article is to show its readers the consequences that fast Fashion has brought in the present century. Economic and social factors play a fundamental role in the acceptance of these jobs, based on poor economic and environmental conditions. The documentary The True Cost, directed by director Andrew Morgan, tells in a clear and concise way the impact of fashion in today's society. This involves all parties of the problem, workers, supplier, clothing chains and consumers, thus making the viewers identify with the problem and inviting them to be an active part of the solution worldwide. Young people are an essential part of this solution, which is why although brands use innovative marketing techniques to captivate them (not only young people but also any consumer), there is a greater awareness and information when making any purchase. This is where an analysis of the consumer and his point of view about perception of marketing and fashion is made. Finally, the situation is contrasted with Colombia, which is a country that has had a boom of growth in the last fifteen years in the fashion industry, investors from all over the world come to this place attracted by the character and design of these garments. Regrettably, the smuggling has caused that companies of tradition like Fabricato get affected until the point of making a temporary closure of operations. Fortunately, not everything is lost Haute Couture designers, have made this Caribbean country go to the international catwalks with their heads held high, conquering various markets such as Asia.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherAdministrador de negocios internacionales
dc.publisherFacultad de administración
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto completo)
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización. -------------------------------------- POLITICA DE TRATAMIENTO DE DATOS PERSONALES. Declaro que autorizo previa y de forma informada el tratamiento de mis datos personales por parte de LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO para fines académicos y en aplicación de convenios con terceros o servicios conexos con actividades propias de la academia, con estricto cumplimiento de los principios de ley. Para el correcto ejercicio de mi derecho de habeas data cuento con la cuenta de correo habeasdata@urosario.edu.co, donde previa identificación podré solicitar la consulta, corrección y supresión de mis datos.
dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectIndustria de la moda
dc.subjectAlta costura
dc.subjectFabricato
dc.subjectFast Fashion
dc.subjectThe true cost
dc.subjectAndrew Morgan
dc.titleEl impacto de la moda en la sociedad de hoy
dc.typebachelorThesis


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