dc.contributor | Juárez, Fernando | |
dc.creator | Chacon Ruíz, Angela | |
dc.date.accessioned | 2012-06-22T13:47:04Z | |
dc.date.available | 2012-06-22T13:47:04Z | |
dc.date.created | 2012-06-22T13:47:04Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier | TMDG 0012 2012 | |
dc.identifier | http://repository.urosario.edu.co/handle/10336/3175 | |
dc.identifier | https://doi.org/10.48713/10336_3175 | |
dc.description.abstract | In this research it is analyzed the existence of community concepts in the definitions of Continuing Education, in the manner in which higher education institutions understand Continuing Education and the influence that the use of community strategies made by Continuing Education, might have in its relationship with the environment For this, we used a research and case analysis method, selecting a representative case, and a intracase explanatory design. Propositions and protocol analysis were both defined. We used various sources of evidence, such as documents, financial data, performance, and others from different social sectors. They were analyzed within logical evidence. It was concluded that the Continuing Education definition includes community concepts, that higher education institutions use these concepts, in the way they understand Continuing Education, and that the use of community strategy positively affects the relationship of Continuing Education with the environment. | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad del Rosario | |
dc.publisher | Maestría en Dirección y Gerencia de Empresas | |
dc.publisher | Facultad de administración | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Abierto (Texto completo) | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.rights | EL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma.
PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción
por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre
la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe.
EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización. | |
dc.source | instname:Universidad del Rosario | |
dc.source | reponame:Repositorio Institucional EdocUR | |
dc.subject | Educación continuada | |
dc.subject | Comunidad | |
dc.subject | Estrategias | |
dc.subject | Educación superior | |
dc.title | La utilización de los conceptos y las estrategias comunitarias en la relación de las instituciones de educación superior con el entorno a través de Educación Continuada | |
dc.type | masterThesis | |