Twitter y la ciberpolítica

dc.creatorFernández, Carmen Beatriz
dc.date.accessioned2018-03-07T13:36:37Z
dc.date.available2018-03-07T13:36:37Z
dc.date.created2018-03-07T13:36:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifierhttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/15421
dc.description.abstractThis paper explores the role that Twitter is taking in the e-policy of the region, based on recent studies and data. Twitter every day beats its own record with 200 million accounts worldwide and 140 million tweets per day, growing at a dizzying rate of 500 thousand new users per day. Is Twitter a good medium for political communication? Is it a useful tool for politicians? What about the citizens? The answer is only one, and emphatic yes. In any campaign should provide demonstrations of numerical strength. There is an important segment of the electorate based on the manifestations of power, and predictions of victory to finally make their voting decision. The article explores current uses, trends and contrasts with traditional media.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario / Universidad de Los Andes / Universidad Complutense de Madrid
dc.relationhttps://revistas.urosario.edu.co/index.php/disertaciones/article/view/3884/2812
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto completo)
dc.rightsCopyright (c) 2016 Anuario electrónico de estudios en Comunicación Social "Disertaciones
dc.sourceAnuario electrónico de estudios en Comunicación Social "Disertaciones"; Vol. 5, Núm. 1 (2012): (Ene-Jun) Medios digitales y participación política; 9-24
dc.sourceAnuario electrónico de estudios en Comunicación Social "Disertaciones"; Vol. 5, Núm. 1 (2012): (Ene-Jun) Medios digitales y participación política; 9-24
dc.sourceAnuario electrónico de estudios en Comunicación Social "Disertaciones"; Vol. 5, Núm. 1 (2012): (Ene-Jun) Medios digitales y participación política; 9-24
dc.source1856-9536
dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectpolítica 2.0
dc.subjectciberpolitica
dc.subjectTwitter
dc.subjecttuiter
dc.subjectcampañas
dc.subjectelección
dc.subjectelectoral
dc.titleTwitter and the Cyberpolitics
dc.titleTwitter y la ciberpolítica
dc.typearticle


Este ítem pertenece a la siguiente institución