dc.contributorMuñoz Rojas, Catalina
dc.creatorGómez Merchán, Juliana
dc.date.accessioned2013-08-06T17:03:29Z
dc.date.available2013-08-06T17:03:29Z
dc.date.created2013-08-06T17:03:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifierhttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/4542
dc.identifierhttps://doi.org/10.48713/10336_4542
dc.description.abstractThis paperwork aimed to retake the idea of cultural products consumption, specifically asking for Hollywood film demand, in Bogotá during the period between 1925 and 1946. According to this, the research questions how was the Hollywood film demand among Bogotans during the early decades of the twentieth century and, at the same time, it focuses on all commercial films produced in the United States. To show how that Hollywood film consumption was not passive, this paperwork focused on how two groups of people saw and understood this kind of productions, taking into account a typology established by Ricardo Arias, in which part of the population of Bogotá was divided into radical Catholic individuals and radical liberals of secular trend. What is proposed is to show that despite the differences between these two groups, the vision built from these films was not that different, as both groups disqualified the movies for being a degrading technology which was subordinated to the interests of an industry.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherHistoria
dc.publisherEscuela de Ciencias Humanas
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto completo)
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización.
dc.sourceDe Certeau, M. (2010). La invención de lo cotidiano.
dc.sourceFlórez-Malagón, A. G. (2010). Muchos nortes, muchos sures. Una mirada a las representaciones de lo extranjero en Colombia a través del cine mejicano, 1940-1970. University of Ottawa.
dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectHistoria cine en Bogotá
dc.subjectCine de Hollywood
dc.subjectConsumo de cine
dc.subjectTeatros de cine en Bogotá
dc.titleDe Casablanca a Lo que el viento se llevó, una mirada al consumo de cine de Hollywood en Bogotá durante 1935 hasta 1946
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución