dc.contributor | Muñoz Rojas, Catalina | |
dc.creator | Gómez Merchán, Juliana | |
dc.date.accessioned | 2013-08-06T17:03:29Z | |
dc.date.available | 2013-08-06T17:03:29Z | |
dc.date.created | 2013-08-06T17:03:29Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier | http://repository.urosario.edu.co/handle/10336/4542 | |
dc.identifier | https://doi.org/10.48713/10336_4542 | |
dc.description.abstract | This paperwork aimed to retake the idea of cultural products consumption, specifically asking for Hollywood film demand, in Bogotá during the period between 1925 and 1946. According to this, the research questions how was the Hollywood film demand among Bogotans during the early decades of the twentieth century and, at the same time, it focuses on all commercial films produced in the United States.
To show how that Hollywood film consumption was not passive, this paperwork focused on how two groups of people saw and understood this kind of productions, taking into account a typology established by Ricardo Arias, in which part of the population of Bogotá was divided into radical Catholic individuals and radical liberals of secular trend.
What is proposed is to show that despite the differences between these two groups, the vision built from these films was not that different, as both groups disqualified the movies for being a degrading technology which was subordinated to the interests of an industry. | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad del Rosario | |
dc.publisher | Historia | |
dc.publisher | Escuela de Ciencias Humanas | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Abierto (Texto completo) | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.rights | EL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma.
PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción
por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre
la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe.
EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización. | |
dc.source | De Certeau, M. (2010). La invención de lo cotidiano. | |
dc.source | Flórez-Malagón, A. G. (2010). Muchos nortes, muchos sures. Una mirada a las representaciones de lo extranjero en Colombia a través del cine mejicano, 1940-1970. University of Ottawa. | |
dc.source | instname:Universidad del Rosario | |
dc.source | reponame:Repositorio Institucional EdocUR | |
dc.subject | Historia cine en Bogotá | |
dc.subject | Cine de Hollywood | |
dc.subject | Consumo de cine | |
dc.subject | Teatros de cine en Bogotá | |
dc.title | De Casablanca a Lo que el viento se llevó, una mirada al consumo de cine de Hollywood en Bogotá durante 1935 hasta 1946 | |
dc.type | bachelorThesis | |