dc.contributorSanou, Famara
dc.creatorParada Suárez, Fergie Vanessa
dc.date.accessioned2011-01-31T18:35:16Z
dc.date.available2011-01-31T18:35:16Z
dc.date.created2011-01-31T18:35:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifierTA 0068 2010
dc.identifierhttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/2233
dc.description.abstractIn the development of this work there is described the possibility of strategically increase the potential to attract foreign tourists into the country. Colombia is a place full of biodiversity, culture and beauty; but some circumstances as war, bad international image and the poor touristic infrastructure have stopped the growth of the touristic indicators. The implementation of different distinctive strategies to position the touristic industry and to accomplish continuous improvements, such as the definition of contingency plans to fight against violence and insecurity, the enhancement of the infrastructure conditions, the better training of all the people involved within this market segment and also the efforts to spread clear and efficient information about Colombia; are some of the main objectives that need to be achieved in order to increase the level of attractivity of the sector for international visitors, and also, these strategies will contribute to the improvement of the performance indicators of the industry and the country in general.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherAdministrador de negocios internacionales
dc.publisherFacultad de administración
dc.publisherÉcole Internationale de Montpellier
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto completo)
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización.
dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectPotencial estratégico
dc.subjectNivel de atractividad
dc.subjectEstratégias distintivas
dc.subjectIndicadores de desempeño
dc.subjectMejoramiento continuo
dc.titleHow can be strategically improved the international attractivity of the touristic sector in Colombia?
dc.typebachelorThesis


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