dc.contributor | Niño Bernal, Raúl | |
dc.creator | Delgado Bohórquez, Ingrid Liliana | |
dc.creator | Franco Vasco, Diana María | |
dc.creator | Rincón Moreno, Jaime Andrés | |
dc.date.accessioned | 2013-03-14T20:23:20Z | |
dc.date.available | 2013-03-14T20:23:20Z | |
dc.date.created | 2013-03-14T20:23:20Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier | http://repository.urosario.edu.co/handle/10336/4320 | |
dc.identifier | https://doi.org/10.48713/10336_4320 | |
dc.description.abstract | Today, cultural heritage is immersed in a dynamic and changing environment, characterized by globalization and diversity, which pose new challenges to his management . Internationally, two marketing models have given some answers to this, the economist or traditional and the marketing of arts and culture .Both models are basedon a materialist notion of cultural heritage, it conceivedas a product or as a heritage resource and four common components of context: The market, the organization, the information system and the mix marketing. However, suchapproaches are not applicable to the colombian urban heritage, because their context is different, is a nonexistent market context, without agents interested in his enhancementvalue, conservation and preservation, wich is referred a public goods, by wich nobody is willing to pay directly, and whose protection is assigned to the State, characterized by plurality of stakeholders.Therefore, a marketing model applicable to such cultural heritage, must be built in concepts of greater complexity and hybridization, allowing his understanding and to the his management. | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad del Rosario | |
dc.publisher | Especialización en Gerencia y Gestión Cultural | |
dc.publisher | Escuela de Ciencias Humanas | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Abierto (Texto completo) | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.rights | EL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma.
PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción
por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre
la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe.
EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización. | |
dc.source | Garrido Samaniego | |
dc.source | Camarero Izquierdo | |
dc.source | instname:Universidad del Rosario | |
dc.source | reponame:Repositorio Institucional EdocUR | |
dc.subject | Marketing Social | |
dc.subject | Patrimonio Urbano | |
dc.subject | Usos Sociales | |
dc.subject | Semiótica | |
dc.subject | Puesta en Valor | |
dc.subject | Imaginarios Colectivos | |
dc.title | Somos patrimonio somos ciudad - marketing social del patrimonio cultural urbano : Plan del Eje Ambiental de la Avenida Gonzalo Jiménez de Quesada | |
dc.type | bachelorThesis | |