dc.contributorNiño Bernal, Raúl
dc.creatorDelgado Bohórquez, Ingrid Liliana
dc.creatorFranco Vasco, Diana María
dc.creatorRincón Moreno, Jaime Andrés
dc.date.accessioned2013-03-14T20:23:20Z
dc.date.available2013-03-14T20:23:20Z
dc.date.created2013-03-14T20:23:20Z
dc.date.issued2013
dc.identifierhttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/4320
dc.identifierhttps://doi.org/10.48713/10336_4320
dc.description.abstractToday, cultural heritage is immersed in a dynamic and changing environment, characterized by globalization and diversity, which pose new challenges to his management . Internationally, two marketing models have given some answers to this, the economist or traditional and the marketing of arts and culture .Both models are basedon a materialist notion of cultural heritage, it conceivedas a product or as a heritage resource and four common components of context: The market, the organization, the information system and the mix marketing. However, suchapproaches are not applicable to the colombian urban heritage, because their context is different, is a nonexistent market context, without agents interested in his enhancementvalue, conservation and preservation, wich is referred a public goods, by wich nobody is willing to pay directly, and whose protection is assigned to the State, characterized by plurality of stakeholders.Therefore, a marketing model applicable to such cultural heritage, must be built in concepts of greater complexity and hybridization, allowing his understanding and to the his management.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherEspecialización en Gerencia y Gestión Cultural
dc.publisherEscuela de Ciencias Humanas
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto completo)
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización.
dc.sourceGarrido Samaniego
dc.sourceCamarero Izquierdo
dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectMarketing Social
dc.subjectPatrimonio Urbano
dc.subjectUsos Sociales
dc.subjectSemiótica
dc.subjectPuesta en Valor
dc.subjectImaginarios Colectivos
dc.titleSomos patrimonio somos ciudad - marketing social del patrimonio cultural urbano : Plan del Eje Ambiental de la Avenida Gonzalo Jiménez de Quesada
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución