dc.contributorCharry, Joan Ángel
dc.creatorRodriguez Gómez, Alejandro
dc.creatorVásquez Suárez, Juan
dc.date.accessioned2016-08-01T15:20:17Z
dc.date.available2016-08-01T15:20:17Z
dc.date.created2016-08-01T15:20:17Z
dc.date.issued2016
dc.identifierhttp://repository.urosario.edu.co/handle/10336/12267
dc.identifierhttps://doi.org/10.48713/10336_12267
dc.description.abstractDETALGRAF S.A., is a Colombian company with National Capital, founded in February 1993. Through time, the company has transformed and its business core have been expanded in an important way from offering its clients graphic industry supplies to products of health and wealthness, office and cleaning supplies, medicines and industrial safety products. Currently, it has positioned itself as one of the best companies in the institutional sector. This project aims to develop a strategic plan for the company Detalgraf S.A., for the next five years, based on the development of key strategies, product of a preliminary analysis of the problems, that affect the company and its development; hoping to have as a result a solution to weaknesses within logistics, commercial and finance areas. Taking into account the foregoing, we present this project as an alternative for improvement, based on a research question which is: How to ensure the growth and sustainability of the company Detalgraf S.A., by a strategic plan that will help to achieve its perdurability? In order to answer the research question, other important questions arise: Is it possible through a strategic plan, to improve the account management and collection process? Based on these improvements, we may be able to identify the main internal and external problems that affect the company and its environment? And finally, penetrating new markets help increase sales? Developing these questions will help to search an improvement in the internal communication within the company, in order to obtain a better coordination in the use of resources and the operation of the Organization to ensure the creation of value, a key issue for the company
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherAdministración de Empresas
dc.publisherFacultad de Administración
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto completo)
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización. -------------------------------------- POLITICA DE TRATAMIENTO DE DATOS PERSONALES. Declaro que autorizo previa y de forma informada el tratamiento de mis datos personales por parte de LA UNIVERSIDAD DEL ROSARIO para fines académicos y en aplicación de convenios con terceros o servicios conexos con actividades propias de la academia, con estricto cumplimiento de los principios de ley. Para el correcto ejercicio de mi derecho de habeas data cuento con la cuenta de correo habeasdata@urosario.edu.co, donde previa identificación podré solicitar la consulta, corrección y supresión de mis datos.
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dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectEstrategias
dc.subjectSostenibilidad
dc.subjectCrecimiento
dc.subjectPlan Estrategico
dc.subjectCapacidad
dc.titleDetalgraf S.A.: Plan Estratégico Empresarial
dc.typebachelorThesis


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