bachelorThesis
The state of the art of the english language teaching in public schools from Pereira
Autor
Arias Giraldo, Jackelin
Duran Yusti, Yulieth Cristina
Vieira Pino, Nathaly
Institución
Resumen
El propósito de este estudio fue investigar las metodologías predominantes de los profesores y los recursos aplicados en el aula de inglés de algunas escuelas públicas de Pereira. Los participantes fueron tres profesores de inglés así como estudiantes de 8° y 10° grado de tres escuelas públicas de la ciudad. Los datos fueron recolectados a través de entrevistas, cuestionarios y observaciones de los investigadores. Los resultados indicaron que la metodología predominante en las clases de los profesores de inglés, es el método gramática traducción; en este proyecto, también se identificó un uso excesivo de la lengua materna (L1) de los estudiantes, así como el uso de materiales en la enseñanza para actividades no comunicativas. A partir de estos hallazgos, surgen las siguientes implicaciones: pedagógicas y de investigación. The purpose of this study was to investigate the teacher’s prevalent methodologies and resources applied in the English classroom of some public schools from Pereira. The participants were three English teachers as well as 8th and 10th grader students from three public schools of the city. Data was collected by means of interviews, questionnaires and the researchers’ observations. The results indicated that there is a prevalent methodology in the English teachers’ lessons which is the Grammar Translation Method; in this project, it was also identified the overuse of the learners’ mother tongue (L1). In the same fashion, it was found the use of the teaching resources for non-communicative practices. Based on the findings, the following implications emerged: pedagogical and research implications.