Approach and withdrawal, Signalled avoidance, Pavlovian aversive conditioning, shocks, pigeons.

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorNieto, Javier; Universidad Nacional Autónoma de México
dc.creatorBoakes, Robert A.; Universidad Nacional Autónoma de México
dc.date2011-08-25
dc.date.accessioned2018-03-16T15:36:25Z
dc.date.available2018-03-16T15:36:25Z
dc.identifierhttp://ojs.unam.mx/index.php/rmac/article/view/26911
dc.identifier10.5514/rmac.v1.i1.26911
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/1200944
dc.descriptionGroups of pigeons were exposed to several types of correlations between keylightand shocks, the pigeons' behavior was measured as approach or withdrawal from thekeylight. Experiment 1 showed that a signalled avoidance task is learned faster whenthe instrumental response is to withdraw from the signal than when it is to approach thesignal. Experiment 2 showed withdrawal behavior from the keylight in a purely Pavlovianprocedure, but faíled to show the approach towards a Pavlovian inhibitor. Experiment 3showed approach to a keylight between-sessions negatively correlated with shocks,whereas such a behavior was not observed in control groups. Thus, both Pavlovian excitersand inhibitors can elicit behavior which reflect the hedonic consequences of the presentationand omission of a reinforcer.en-US
dc.descriptionSe expusieron grupos de palomas a varios tipos de correlaciones entre la luz de la teclay choques eléctricos, y se midió la aproximación o retiro de la techa. Ei Experimento 1mostró que una tarea de evitación señalada se aprende más rápidamente cuando la respuestainstrumental es retirarse de la luz que cuando la respuesta es de aproximación a laluz. El Experimento 2 demostró la provocación de la conducta de retiro por la luz en unprocedimiento Pavloviano, pero no demostró la provocación de aproximación por el inhibidorPavloviano. El Experimento 3 mostró aproximación a la luz cuando está negativamentecorrelacionada entre sesiones con los choques, y que ese comportamiento no seobservó en el grupo control. Por lo tanto, tanto los excitadores como los inhibidoresPavlovianos pueden provocar respuestas que reflejan la naturaleza hedónica de la presentaciónu omisión del reforzador.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherSociedad Mexicana de Análisis de la Conducta / Mexican Society of Behavior Analysises-ES
dc.relationhttp://ojs.unam.mx/index.php/rmac/article/view/26911/25087
dc.sourceRevista Mexicana de Análisis de la Conducta; Vol 13, No 1 y 2 (1987); 173-194es-ES
dc.sourceMexican Journal of Behavior Analysis; Vol 13, No 1 y 2 (1987); 173-194en-US
dc.source2007-0802
dc.source0185-4534
dc.subjectApproach and withdrawal, Signalled avoidance, Pavlovian aversive conditioning, shocks, pigeonsen-US
dc.subjectes-ES
dc.titleApproach and Withdrawal Behavior in Pavlovian Aversive Conditioning in the PigeonIen-US
dc.titleApproach and withdrawal, Signalled avoidance, Pavlovian aversive conditioning, shocks, pigeons.es-ES
dc.typeArtículos de revistas
dc.typeArtículos de revistas
dc.typeArtículos de revistases-ES


Este ítem pertenece a la siguiente institución