Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 81
Author-Revised Translations: The Semi-Self-translation of La casa de los conejos, by Laura AlcobaTraducción revisada por la autora: la semiautotraducción en La casa de los conejos de Laura AlcobaTraduction revue par l’auteure : la semiautotraduction dans La casa de los conejos de Laura Alcoba
(Universidad de Antioquia, 2022)
La autoeficacia del traductor docente como traductor profesional en el Perú
(Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)PE, 2019-10-25)
Desde hace varios años, se ha estudiado la autoeficacia en la psicología y su relación con diferentes aspectos en la vida personal y profesional. Esta percepción de autoeficacia se trasladó a distintos ámbitos profesionales ...
Professional identity in Chilean translation trainees: Initial positioning, perceptions and valuations [Identidad profesional en estudiantes de traducción chilenos: Posicionamiento, percepciones y valoraciones iniciales].
Affective development in translator education is an issue that has been under-researched, particularly the development of professional identity among translators in training. This article presents a phenomenological study ...
La autoeficacia del traductor docente como traductor profesional en el PerúTranslation Teacher’s Self-efficacy as Professional Translator in Peru
(Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)PE, 2020)
La autoeficacia del traductor docente como traductor profesional en el Perú
(Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)PE, 2019-10-25)
Desde hace varios años, se ha estudiado la autoeficacia en la psicología y su relación con diferentes aspectos en la vida personal y profesional. Esta percepción de autoeficacia se trasladó a distintos ámbitos profesionales ...
In experts’ words: Translating theory to practice for teaching self-regulated learning
(2024)
IntroductionHealth professions education (HPE) should help students to competently self-regulate their learning, preparing them for future challenges. This study explored the perspectives of expert self-regulated learning ...
Self-regulation mechanisms and vocabulary acquisition in a group of EFL Students During COVID-19: a qualitative study
(Universidad de Chile, 2021)
This qualitative study aims to describe the possible relationship between L2 productive vocabulary acquisition and self-regulation associated with vocabulary learning in a group of six second-year students during the two ...