Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 287
Predictors of lexical availability in English as a second languagePredictores de disponibilidad léxica en inglés como segundo idioma
(Pontificia Universidad Católica de Chile, 2020)
Predictors of lexical availability in English as a second languagePredictores de disponibilidad léxica en inglés como segundo idioma
(Pontificia Universidad Católica de Chile, 2020)
La disponibilidad léxica en Argentina: revisión bibliográfica sistemáticaThe lexical availability in Argentina: a systematic literature reviewDisponibilidade lexical na Argentina: uma revisão sistemática da literatura
(Instituto de Lingüística. Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires, 2023)
Analysis of the Evolution of the Lexical Availability of a Sample of Students Learning French as a Foreign Language Throughout the Stage of Secondary School in SpainAnalyse de l’évolution de la disponibilité lexicale d’un échantillon d’élèves apprenant le FLE durant le cycle secondaire en Espagne
(Universidad de Costa Rica, 2022)
Automatic generation of a lexical resource to support semantic role labeling in portuguese
(Association for Computational Linguistics - ACLDenver, 2015-06)
This paper reports an approach to automatically generate a lexical resource to support incremental semantic role labeling annotation in Portuguese. The data come from the corpus Propbank-Br (Propbank of Brazilian Portuguese) ...
Changes in the concept of learning in pedagogy students: lexical availability and graphs analysisCambios en el concepto aprendizaje de estudiantes de pedagogía: análisis de disponibilidad léxica y grafos
(Instituto de Lingüística y Literatura. Facultad de Filosofía y Humanidades. Universidad Austral de Chile, 2018)
A Pattern Recognition Approach for the Analysis of Lexical Availability in Math Teaching Program StudentsUn Enfoque de Reconocimiento de Patrones para el Análisis de Disponibilidad Léxica en Estudiantes de Pedagogía en Matemática
(Instituto de Lingüística y Literatura. Facultad de Filosofía y Humanidades. Universidad Austral de Chile, 2019)