Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 11
The socialization of a novice teacher of English : becoming an agent of changeLa socialización de un docente novato de inglés : convirtiéndose en agente de cambio
(la Asociación Colombiana de Profesores de InglésMedellín, Colombia, 2018)
The development of a novice teacher’s autonomy in the context of EFL in ColombiaEl desarrollo de la autonomía de una profesora principiante en el contexto de la enseñanza de inglés como lengua extranjera en Colombia
(Universidad Nacional de ColombiaGIAE - Grupo de Investigación en Acción y Evaluación en Lenguas ExtranjerasBogotá, Colombia, 2015)
Experienced and novice EFL teachers beliefs regarding feedback : a case study.
(Universidad Pedagógica NacionalLicenciatura en Español y Lenguas ExtranjerasFacultad de Humanidades, 2021)
The present research follows a qualitative approach and it is a representative case study with 6 participants. It aims to answer to the question: How do experienced and novice EFL teachers from the UPN acknowledge feedback ...
Reflective practice : a case study of four pre-service teachers of english
(Universidad Andrés Bello, 2016)
Este estudio examina las reflexiones de cuatro profesores universitarios de pedagogía en inglés de una universidad privada durante un período de práctica. El foco de la investigación son los procesos formales de reflexión ...
Understanding and facing discipline-related challenges in the english as a foreign language classroom at public schools
(Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas, 2011)
Complying with school regulations and teachers’ instructions is a basic principle of an excellent class; both novice and experienced teachers face challenging situations when getting into real classrooms, especially those ...
Guide for conducting research in applied linguistics
(Pereira : Universidad Tecnológica de PereiraFacultad de Bellas Artes y HumanidadesLicenciatura en Bilingüismo con énfasis en Inglés, 2020)
Global Professional Identity in Deterretorialized Spaces: A Case Study of a Critical Dialogue Between Expert and Novice Nonnative English Speaker Teachers
(Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE, 2015-07-01)
This study analyzes the online, peer-peer dialogue between two groups of nonnative English-speaking teachers who are attending graduate programs in Colombia and the United States. Framed by the theoretical concepts of ...
Promoting oral production through the task-based learning approach: a study in a public secondary school in colombia
(Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas, 2009)
Spoken language is used less confidently by learners in the English as a foreign language (efl ) classroom in secondary schools, and this has become a challenge for most teachers. This article describes an action research ...
La práctica reflexiva en la formación de docentes de inglésLa práctica reflexiva en la formación de docentes de inglés
(Universidad Nacional Autónoma de México, 2020)