Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 47
La imagen de los candidatos presidenciales en los medios gráficos argentinos, durante las campañas electorales de 2007 y 2011
(Universidad de San Andrés. Departamento de Ciencias Sociales, 2013-06-21)
El uso de Twitter como herramienta para la comunicación política
(Universidad de San Andrés. Departamento de Ciencias Sociales, 2017)
Marketing político : la campaña presidencial de Mauricio Macri
(Universidad de San Andrés. Escuela de Administración y Negocios, 2016-05-30)
El trabajo de graduación se centra en la estrategia de marketing llevada a cabo por el equipo de campaña de Mauricio Macri, que lo llevó a la presidencia del país. El principal objetivo del estudio fue plantear y explicar ...
Who Distributes? Presidents, Congress, Governors, and the Politics of Distribution in Argentina and Brazil
(Universidade Federal do Rio Grande do Sul, 2015-05)
What is the role of presidents in the politics of distribution in developing democracies? To what extent do other political actors, such as legislators and governors, influence federal distribution? This paper studies the ...
Geografía Electoral de la Ciudad Autónoma de Buenos Aires, 2015. Elecciones a Jefe de Gobierno municipal y a Presidente de la República ArgentinaElectoral Geography of the Autonomous City of Buenos Aires, 2015. Elections to Head of Municipal Government and to President of the Argentine Republic
(Universidad Alberto Hurtado, 2017-07)
El presente trabajo analiza aspectos de la Geografía Electoral de la Ciudad Autónoma de Buenos Aires en el año 2015 a partir de los resultados de las elecciones a Jefe de Gobierno Municipal y a Presidente de la República ...
The digital route to the presidency of Argentina. A political and hypermedia analysis of Mauricio Macri’s discourses in social networksLa ruta digital a la presidencia argentina. Un análisis político e hipermediático de los discursos de Mauricio Macri en las redes sociales
(Universidad Católica del Uruguay, 2017)
Argentine Economy
(Universidad de Belgrano - Fascículos - Facultad de Ciencias Económicas, 2014)
After the Congress elected Eduardo Duhalde as the new president of Argentina in
2002, the economy started suffering very deep changes that would shape the economic,
social and cultural aspects of the country in the ...
Persevere and succeed? Competitive adaptation in the unstable Argentinian party system (1983-2015)Escisiones y alianzas: adaptación en elecciones presidenciales en Argentina (1983-2015)
(Pontificia Universidad Católica Argentina, 2019)
Reshaping the Economic Structure in Argentina: The Role of External Debt during the Macri Administration (2015–2019)
(SAGE Publications, 2021-06)
Argentina’s right-wing shift in the 2015 presidential election concluded twelve years of center-left rule. The elected president, Mauricio Macri, claimed that the economy would experience normalization of existing imbalances ...