Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 186
Systematic Review of CLIL in Computer Science: Past, Present, and Future — with a Special Focus on Using ICTRevisión sistemática de AICLE en informática: pasado, presente y futuro, con un enfoque especial en el uso de las TIC
(Dirección de Publicaciones, 2021)
Computer science is regarded one of the subjects best suited for teaching with ICT-supported CLIL, as the English language is the lingua franca of computing, and the computer science classroom is an ideal place to apply ...
Nuevas miradas de la Educación Física: implicaciones del enfoque metodológico CLIL
(Universidad del Zulia, 2019)
Teachers' attitudes, perceptions and experiences in CLIL: A look at content and language
(Colombian Applied Linguistics Journal, 2015-03-25)
This paper is a preliminary report on the "CLIL State of the Art" project in Colombia, drawing on data collected from 140 teachers' regarding their attitudes toward, perceptions of, and experiences with CLIL (content and ...
Comparing the language policies and the students’ perceptions of CLIL in tertiary education in Spain and Japan
(Dirección de Publicaciones, 2015)
Content and language integrated learning (CLIL) has been widely
implemented in educational systems in Europe since the mid-1990s
based on their multilingual education policy. CLIL integrates
acquisition of subject knowledge ...
Content and Language Integrated Learning (CLIL) in Speaking Development
(Ecuador: Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi (UTC), 2023)
AICLE: Un nuevo enfoque para el aprendizaje bilingüe CLIL: A fresh approach to bilingual learning
(Ruta Maestra, 2015-05)
El presente artículo da un vistazo a la importancia de la introducción de un enfoque de Contenido de Aprendizaje Integrado de Lengua (AICLE) en el sistema general de educación de Colombia como resultado de la creciente ...
Aplicación del enfoque CLIL (Content and Language Integrated Learning) para mejorar la motivación y el aprendizaje del idioma inglés en la Escuela Profesional de Ingeniería Geológica, Arequipa 2017
(Universidad Nacional de San Agustín de Arequipa, 2018)
Los estudiantes la Escuela Profesional de Geología de la Universidad Nacional de San Agustín requieren de herramientas comunicativas en el campo laboral, es por eso que el aprendizaje del idioma inglés no solo se enfoca ...
The use of illustrated stories as a proposal to improve multiple intelligences and students’ learning approach based on CLIL
(Ciencia Digital Editorial, 2019)