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Mostrando ítems 1-10 de 77
A Geometric Design of Traffic-Light Roads Crossing Using the Continuous Flow Intersections Methodology to Reduce Points of Primary Conflicts Caused by Left Turns
(2021-01-01)
The continuous flow intersections (CFI) increase the operational capacity of road systems with congestion problems, by using shared lanes located at the access points before the intersection. However, the CFI presents road ...
Análisis experimental de intersecciones amplias tipo cruz en base a la metodología de flujo continuo. Caso avenida República de Venezuela con la avenida Aurelio García y García
(Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)PE, 2020-10-14)
Las ciudades altamente congestionadas requieren de una óptima gestión de la movilidad urbana. Muchas de estas ciudades se caracterizan porque su infraestructura vial no va acorde con su demanda vehicular, como es el caso ...
Evaluación comparativa de la tasa de flujo de saturación en las intersecciones semaforizadas de la Av. Martinelli utilizando las metodologías HCM 2010 y HCM 2016, provincia de Andahuaylas, región Apurímac 2023
(Universidad Andina del CuscoPE, 2023-09-25)
La presente tesis se enfoca en el campo de la Ingeniería de Tránsito, específicamente en el
estudio de las intersecciones semaforizadas de la Avenida Martinelli en la ciudad de
Andahuaylas, ubicada en la región de Apurímac. ...
Influence of Strain Amplitude on the Microstructural Evolution and Flow Properties of Copper Processed by Multidirectional Forging
(Wiley VCH Verlag, 2020-04)
Commercial-purity copper (99.8%) is processed by multidirectional forging (MDF) using strain amplitudes per compression (Δε) of 0.15 and 0.30, leading to accumulated strains (ε) of up to ≈10.8. It is shown that increasing ...
A geometric approach to feedback stabilization of nonlinear systems with drift
(2003)
The paper presents an approach to the construction of stabilizing feedback for strongly nonlinear systems. The class of systems of interest includes systems with drift which are affine in control and which cannot be ...
Avaliação do nível de obediência em cruzamentos semaforizados com e sem marcação de área de conflito na cidade de Natal - RN
(Universidade Federal do Rio Grande do NorteBrasilUFRNEngenharia Civil, 2018-11-30)
In recent years, the implementation in the city of Natal - RN of a specific type of horizontal signaling called Conflict Area Marking (CAM) has been observed. This marking is painted yellow in color on the pavement and is ...
Two stops in today's new global geographies: shaping novel labor supplies and employment regimes
(ECLAC, 2008-06)
Across the centuries, the international division of labor has included a variety of translocal circuits for the mobility of labor and capital (Wallerstein 1974; Froebel et al. 1980; Potts 1990; Silver 2003; Koo 2001; Aneesh ...
Determinación de capacidad vial y nivel de servicio de las Intersecciones Av. Los Puentes, Áv. Paquisha, Av. Mayor Raúl Banderas y Vía E487
(Universidad de Guayaquil - Facultad de Ciencias Matemáticas y Físicas Carrera de Ingeniería Civil, 2023-03)
La presente investigación de fin de grado tiene como finalidad evaluar la capacidad vial y determinar el nivel de servicio con el que trabaja la intersección, evaluación que se realizará siguiendo la metodología establecida ...
Análisis de la implementación de semáforos inteligentes para mejorar el nivel de servicio en La Av. Garcilaso de la ciudad del Cusco, 2023
(Universidad Andina del Cuscope, 2023-10-12)
En la presente investigación se considera principalmente la implementación de los
semáforos inteligentes en las intersecciones semaforizadas de la Av. Garcilaso, que hacen
un total de tres intersecciones para el presente ...