Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 35
Estrategias de enseñanza en la formación de la autonomía y la autoeficacia del estudiante en pro de su desempeño escolar
(Universidad Católica de Pereira, 2021)
Effects of an autonomy support intervention on the involvement of higher education students
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
Developing self-regulated learning with ELF eleventh grade students.
(Universidad Pedagógica NacionalMaestría en Enseñanza de Lenguas Extranjeras con énfasis en Inglés/FrancésFacultad de Humanidades, 2014)
Fostering self-efficacy for descriptive writing in a group of participants from the sixth grade in a1 level through scaffolding strategies
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje AutodirigidoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2014-06-04)
This qualitative study was conducted with students from Institución Educativa Simón Araujo, a public school in Sincelejo-Sucre, Colombia. The population for this study includes 16 students from the sixth grade between 10-12 ...
From autonomy support and grit to satisfaction with life through self-determined motivation and group cohesion in higher education
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
Young adult learners’ self-assessment of their own vocabulary: How does it influence their oral fluency?
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje AutónomoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2014-05-30)
This mixed-method study explores the influence of self-assessment of vocabulary on a group of students’ oral fluency. Students’ disposition to share their insights suggested that the use of self-assessment as a strategy ...
Enhancing oral fluency through task-fluency discussions in second life
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje AutónomoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2014-11-11)
This qualitative exploratory action research was conducted with A2 university students at Universidad de la Sabana. They are immersed in blended learning practices where autonomy has become the key to succeed in learning ...
Four collaborative strategies to foster self-directed learning and motivation in A1 students
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje AutodirigidoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2017-11-08)
La implementación de estrategias de aprendizaje colaborativo para fomentar el aprendizaje autodirigido en el contexto de estudiantes de inglés como lengua extranjera representa beneficios al nivel de alumnos que se tornan ...
Perceções sobre as abordagens à aprendizagem - estudo de variáveis psicológicas
(EDUFU - Editora da Universidade Federal de Uberlândia, 2014)