Gender equality, emotional connection and brand equity: Pilsen Callao and the millennial audience

dc.contributorSanchez Benavides, Oscar
dc.creatorTavara Campos, Rosa Angela
dc.date2021-11-25T22:53:39Z
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dc.date2021-08-11
dc.date.accessioned2024-05-16T01:43:49Z
dc.date.available2024-05-16T01:43:49Z
dc.identifier0000 0001 2196 144X
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10757/658130
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/9461388
dc.descriptionThis article analyzes the message of gender equality promoted by Pilsen Callao's advertising campaign: ‘Friendship without differences’, through the redefinition of gender where women seek to break with social stigmas. Through this qualitative study, with a naturalistic paradigm, it was analyzed how this message can be part of an emotional connection with brand equity in the millennial generation. For this reason, 20 interviews were conducted with men and women whose ages range from 21 to 35 years, young adult population. Today's women consumers need advertising that recognizes them and does not discriminate against them through the advertising message. The millennial public seeks to generate a change without reproducing the conservative ideas of the previous generation and they seek a more egalitarian society open to change.
dc.descriptionEl presente artículo analiza el mensaje de igualdad de género que promueve la campaña publicitaria de Pilsen Callao: ‘Amistad sin diferencias’, a través de la resignificación de género donde la mujer busca romper con estigmas sociales. A través de este estudio cualitativo, de paradigma naturalista, se analizó cómo este mensaje puede formar parte de una conexión emocional con el valor de marca en la generación millenial. Por ello, se realizó 20 entrevistas a hombres y mujeres cuyas edades comprenden entre los 21 y 35 años, población adulto joven. Las mujeres consumidoras de hoy necesitan una publicidad que las reconozca y no las discrimine a través del mensaje publicitario. El público millennial busca generar un cambio sin reproducir las ideas conservadoras de la generación anterior y buscan una sociedad más igualitaria y abierta al cambio.
dc.descriptionTesis
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub
dc.formatapplication/msword
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
dc.publisherPE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
dc.sourceRepositorio Académico - UPC
dc.subjectMillennials
dc.subjectIgualdad de género
dc.subjectConexión emocional
dc.subjectGender equality
dc.subjectEmotional connection
dc.subjecthttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00
dc.subjecthttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.00.00
dc.titleIgualdad de género, conexión emocional y valor de marca: Pilsen Callao y el público millennial
dc.titleGender equality, emotional connection and brand equity: Pilsen Callao and the millennial audience
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.typeTesis


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