The price, perceived usefulness and perceived enjoyment in relation to impulse buying on social commerce platforms

dc.contributorVeliz Chumbiauca, Tulia Palmira
dc.contributorCristobal Suvderlan, Damaris Heidi
dc.creatorLebrún Quevedo, Rodrigo André
dc.creatorSeminario Alberca, Guillermo Martín
dc.date2022-02-16T23:30:14Z
dc.date2022-02-16T23:30:14Z
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dc.date2021-12-04
dc.date.accessioned2024-05-15T16:26:29Z
dc.date.available2024-05-15T16:26:29Z
dc.identifier0000 0001 2196 144X
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10757/658992
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/9421329
dc.descriptionSocial commerce, also called commerce through social networks, has been growing in recent years both in the world and in the Peruvian context, becoming a very used channel for both retail and wholesale sales and even more so in the face of the spread of the Covid-19 pandemic that hinders face-to-face sales. Given the aforementioned, the quantitative study with 400 surveys carried out, seeks to identify the relationships between the variables of price, perceived usefulness, perceived enjoyment and impulse buying in social commerce platforms. It was identified that the price is significantly related to the perceived usefulness, since while the client visualizes lower and / or attractive prices in these platforms, the greater will be his perceived usefulness. In addition, the perceived usefulness and the perceived enjoyment have a significant relationship with the impulse buying in the social channels in question, taking into account that the greater the utility and perceived enjoyment of the users, the greater the probability of impulse buying.
dc.descriptionEl comercio social, también llamado comercio por redes sociales, ha ido creciendo en los últimos años tanto en el mundo como en el contexto peruano, llegando a ser un canal muy aprovechado para la venta tanto minorista como mayorista y más aún ante la propagación de la pandemia del Covid-19 que dificulta las ventas presenciales. Ante lo mencionado anteriormente, el estudio cuantitativo con 400 encuestas realizadas, busca identificar las relaciones entre las variables de precio, utilidad percibida, disfrute percibido y compra impulsiva en plataformas de comercio social. Se identificó que el precio se relaciona significativamente con la utilidad percibida, ya que mientras el cliente visualiza precios más bajos y/o atractivos en dichas plataformas, mayor será su utilidad percibida. Además, la utilidad percibida y el disfrute percibido tienen una relación significativa con la compra impulsiva en los canales sociales en cuestión, teniendo en cuenta que a mayor utilidad y disfrute percibido de los usuarios mayor será la probabilidad de compra impulsiva.
dc.descriptionTrabajo de investigación
dc.formatapplication/epub
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/msword
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
dc.publisherPE
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
dc.sourceRepositorio Académico - UPC
dc.subjectImpulsive purchase
dc.subjectSocial trading
dc.subjectPerceived utility
dc.subjectComercio social
dc.subjectUtilidad percibida
dc.subjectCompra impulsiva
dc.subjecthttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.00.00
dc.subjecthttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.titleEl precio, el perceived usefulness y el perceived enjoyment con relación al impulse buying en las plataformas de social commerce
dc.titleThe price, perceived usefulness and perceived enjoyment in relation to impulse buying on social commerce platforms
dc.typeTrabajo de investigación
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


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