dc.creatorBustos Alvarez, Varinia
dc.creatorMartínez-Gregorio, Sara
dc.creatorGaliana, Laura
dc.creatorOliver, Amparo
dc.creatorOlivos, Mariella
dc.date.accessioned2022-10-15T12:50:14Z
dc.date.accessioned2024-05-14T16:08:50Z
dc.date.available2022-10-15T12:50:14Z
dc.date.available2024-05-14T16:08:50Z
dc.date.created2022-10-15T12:50:14Z
dc.date.issued2022-03-16
dc.identifierBustos, V., Martínez-Gregorio, S., Galiana, L., Oliver, A., & Olivos, M. (2022). Learning strategies and entrepreneurial attitudes: a predictive model of entrepreneurship intention in Peruvian undergraduate students. Avances en Psicología Latinoamericana, 40(1), 1-14. https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/apl/a.11689
dc.identifierhttps://hdl.handle.net/20.500.12640/3146
dc.identifierhttps://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/apl/a.11689
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/9404383
dc.description.abstractThis study aims to empirically test how learning strategies would fit into an undergraduate entrepreneur’s profile. The design is cross-sectional with a sample of 527 Peruvian undergraduate students. A structural equation model was specified, estimated, and tested in Mplus 8.4. The model hypothesized direct effects of the different learning strategies on a factor of entrepreneurial attitudes (considering proactivity, professional ethics, empathy, innovation, autonomy, and risk-taking dimensions) which, in turn, explained two indicators of entrepreneurship intention as outcomes. The tested structural model adequately fits the data. It provided helpful information on learning strategies and entrepreneurial attitudes accounting for up to 20% of variance of entrepreneurship intention. The learning strategies most related to entrepreneurial attitudes are those related to creativity, transference, and assessment of one's own performance. This paper provides for the first time evidence about the predictive power of several learning strategies on the entrepreneurial attitudes in connection with entrepreneurship intention (willingness and likelihood). This work increases our understanding of entrepreneurs’ learning strategies, so that we can improve the design and implementation of educational resources to promote entrepreneurs’ careers in emerging markets.
dc.description.abstractEste estudio busca comprobar empíricamente cómo las estrategias de aprendizaje encajarían en el perfil de un emprendedor de pregrado. El diseño es transversal, con una muestra de 527 estudiantes peruanos de pregrado. Se especificó, estimó y probó un modelo de ecuaciones estructurales en Mplus 8.4. El modelo hipotetizó efectos directos de las diferentes estrategias de aprendizaje sobre un factor de actitudes emprendedoras (considerando las dimensiones de proactividad, ética profesional, empatía, innovación, autonomía y asunción de riesgos) que, a su vez, explicaban dos indicadores de intención emprendedora como resultados. El modelo estructural probado se ajusta adecuadamente a los datos. Proporcionó información útil sobre las estrategias de aprendizaje y las actitudes emprendedoras que explican hasta el 20 % de la varianza de la intención emprendedora. Las estrategias de aprendizaje más relacionadas con las actitudes emprendedoras son las relacionadas con la creatividad, la transferencia y la evaluación del propio rendimiento. Esta investigación proporciona la primera evidencia acerca del poder predictivo de varias estrategias de aprendizaje sobre las actitudes emprendedoras, en relación con la intención emprendedora (voluntad y probabilidad). Asimismo, aumenta nuestra comprensión de las estrategias de aprendizaje de los emprendedores, de modo que podamos mejorar el diseño y la implementación de recursos educativos para promover las carreras de los emprendedores en los mercados emergentes.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherCO
dc.relationurn:issn:1794-4724
dc.relationurn:issn:2145-4515
dc.relationhttps://revistas.urosario.edu.co/index.php/apl/article/download/11689/10988
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEntrepreneurial attitudes
dc.subjectLearning strategies
dc.subjectEntrepreneurship intention
dc.subjectEntrepreneurship education
dc.subjectUniversity students
dc.subjectPeru
dc.subjectActitudes emprendedoras
dc.subjectEstrategias de aprendizaje
dc.subjectIntención emprendedora
dc.subjectEducación emprendedora
dc.subjectEstudiantes universitarios
dc.subjectPerú
dc.titleLearning strategies and entrepreneurial attitudes: a predictive model of entrepreneurship intention in Peruvian undergraduate students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article


Este ítem pertenece a la siguiente institución