dc.creatorGaravito Hernández, Youseline
dc.creatorRueda Galvis, Javier Francisco
dc.date.accessioned2021-12-15T12:11:09Z
dc.date.accessioned2024-05-14T15:56:36Z
dc.date.available2021-12-15T12:11:09Z
dc.date.available2024-05-14T15:56:36Z
dc.date.created2021-12-15T12:11:09Z
dc.date.issued2021-06-30
dc.identifierGaravito Hernández, Y., & Rueda Galvis, J. F. (2021). Innovation and patents as a business success factor. Journal of Economics, Finance and Administrative Science, 26(51), 143-159. https://doi.org/10.1108/JEFAS-09-2019-0218
dc.identifierhttps://hdl.handle.net/20.500.12640/2806
dc.identifierhttps://doi.org/10.1108/JEFAS-09-2019-0218
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/9403182
dc.description.abstractPurpose. The purpose of this paper is to expose the impact of innovation and patent registration, as a strategy that contributes to business success in the current competitive and globalized market conditions. Design/methodology/approach. This paper presents a study on the innovation and contribution of the patent registry in the growth of economic sales of 1,746 companies in the Colombian manufacturing sector, whose applied methodology was a statistical correlation analysis and a binary logistic regression. Findings. The results reveal a positive relationship among incremental product innovations with the achievement of sales success, although it is evident that patent registration negatively influences business success as a factor in innovation. Originality/value. This study allows organizations to understand the importance of developing innovation processes and patent registration as a competitive factor that drives sales growth and success.
dc.description.abstractObjetivo: El propósito de este trabajo es exponer el impacto de la innovación y el registro de patentes, como estrategia que contribuye al éxito empresarial en las condiciones actuales de mercado competitivo y globalizado. Diseño/metodología/enfoque: Este artículo presenta un estudio sobre la innovación y contribución del registro de patentes en el crecimiento de las ventas económicas de 1.746 empresas del sector manufacturero colombiano, cuya metodología aplicada fue un análisis de correlación estadística y una regresión logística binaria. Hallazgos: Los resultados revelan una relación positiva entre las innovaciones incrementales de productos con el logro del éxito en ventas, aunque es evidente que el registro de patentes influye negativamente en el éxito empresarial como factor de innovación. Originalidad/valor: Este estudio permite a las organizaciones comprender la importancia de desarrollar procesos de innovación y registro de patentes como factor competitivo que impulsa el crecimiento y el éxito de las ventas.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad ESAN. ESAN Ediciones
dc.publisherPE
dc.relationurn:issn:2218-0648
dc.relationhttps://revistas.esan.edu.pe/index.php/jefas/article/view/61/128
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.rightsAttribution 4.0 International
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectInnovation
dc.subjectBusiness success
dc.subjectPatent registration
dc.subjectSales growth
dc.subjectInnovación
dc.subjectÉxito empresarial
dc.subjectRegistro de patentes
dc.subjectCrecimiento de las ventas
dc.titleInnovation, Business success, Patent registration, Sales growth
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article


Este ítem pertenece a la siguiente institución