dc.contributorGrimaldo Muchotrigo, Mirian Pilar
dc.creatorGuimet Reátegui, Sofía Alejandra
dc.date.accessioned2015-12-21T00:03:00Z
dc.date.accessioned2024-05-06T19:22:22Z
dc.date.available2015-12-21T00:03:00Z
dc.date.available2024-05-06T19:22:22Z
dc.date.created2015-12-21T00:03:00Z
dc.date.issued2015-12-20
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10757/584237
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/9289809
dc.description.abstractThe following study is a comparative type, since it seeks to identify the differences in reading comprehension between a group of normal children and children with Asperger syndrome. To do this, we evaluated 8 children with Asperger syndrome and 8 regular children, both groups between 7 and 12 years. Data were taken into account such as age and grade. And in the case of children with Asperger syndrome, was also taken into consideration the attendance at therapy, frequency of attendance and age of diagnosis of the syndrome. Regarding the reading comprehension variable, we used the Peruvian adaptation Assessment Battery Readers Processes PROLEC-R (2007). Results indicated no significant differences between groups. With this we can show that the group of children with Asperger's Syndrome have not really significant cognitive difficulties and they can understand texts like a regular kid.
dc.description.abstractEl siguiente estudio es de tipo descriptivo comparativo transversal, dado que se busca identificar las diferencias que existen en comprensión lectora entre un grupo de niños sin Síndrome de Asperger y niños con Síndrome de Asperger. Para ello, se evaluó a 8 niños con Síndrome de Asperger y 8 niños sin Síndrome de Asperger, ambos grupos entre 7 y 12 años. Se tomaron en cuenta datos como la edad y el grado escolar. En el caso del grupo de niños con Asperger, la asistencia a una terapia, la frecuencia de asistencia y la edad de diagnóstico del Síndrome. Respecto a la variable de comprensión lectora, se utilizó la adaptación peruana de la Batería de Evaluación de los Procesos Lectores PROLEC-R (2007). Los resultados indicaron que no hay diferencias significativas entre ambos grupos. Con ello se puede evidenciar que el grupo de niños con Síndrome de Asperger no tienen dificultades cognitivas que les impidan comprender textos al igual que un niño regular.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
dc.publisherPE
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.sourceUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
dc.sourceRepositorio Académico - UPC
dc.subjectComprensión lectora
dc.subjectSíndrome de Asperger
dc.subjectNiños
dc.subjectPsicología
dc.subjectTesis
dc.titleComprensión lectora en niños con síndrome de Asperger y niños sin síndrome de Asperger
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


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