Cooperative learning model of the English language using information and communication technologies

dc.creatorInca Chunata, Nanci Margarita
dc.creatorReinoso Espinosa, Ana Gabriela
dc.creatorMacias Silva, Evelyn Carolina
dc.creatorMerino Hernández, Sandra Elizabeth
dc.date2020-04-04
dc.date.accessioned2024-04-29T16:57:09Z
dc.date.available2024-04-29T16:57:09Z
dc.identifierhttps://cienciadigital.org/revistacienciadigital2/index.php/ConcienciaDigital/article/view/1208
dc.identifier10.33262/concienciadigital.v3i2.1208
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/9253212
dc.descriptionEl objetivo de este artículo es revelar el impacto de una estrategia combinada de aprendizaje cooperativo y las tecnologías de la información y comunicación para mejorar el aprendizaje del idioma inglés. La población de estudio la conformaron 100 estudiantes: 50 del grupo de intervención y 50 de control, pertenecientes a la carrera de ingeniería Química de la Escuela Superior Politécnica de Chimborazo. Por medio de un análisis cuasi experimental y grupo control, se conoció el desarrollo de las cuatro destrezas de la lengua: escuchar, leer, hablar y escribir y las dos áreas lingüísticas: gramática y vocabulario. Los resultados analizados estadísticamente evidencian que los estudiantes mejoraron sus habilidades en el dominio del idioma inglés.es-ES
dc.descriptionThe objective of this article is to reveal the impact of a combined cooperative learning strategy and information and communication technologies to improve English language learning. The study population was of 100 students: 50 from the intervention group and 50 from the control group, who belonged to the Chemical Engineering degree at the Higher Polytechnic School of Chimborazo. Through a quasi-experimental analysis and control group, the development of the four language skills such as listening, reading, speaking, writing, and the two linguistic areas: grammar and vocabulary. The statistically analyzed results show that the students improved their skills in the English language proficiency. on geometric elements to reason about conditional probability. The productions analyzed before and after the instruction. The purpose was to contribute to the construction of the meaning of the formula programmed in the software or firmware of a network interface, by promoting the ability to carry out the cognitive construction of the communication channel and its behavior in a work setting. Students who developed this skill showed less difficulty in their resolutions and came up with new ideas on optimizing.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/plain
dc.formatapplication/epub+zip
dc.languagespa
dc.publisherCiencia Digital Editoriales-ES
dc.relationhttps://cienciadigital.org/revistacienciadigital2/index.php/ConcienciaDigital/article/view/1208/2934
dc.relationhttps://cienciadigital.org/revistacienciadigital2/index.php/ConcienciaDigital/article/view/1208/2935
dc.relationhttps://cienciadigital.org/revistacienciadigital2/index.php/ConcienciaDigital/article/view/1208/2936
dc.rightsDerechos de autor 2020 ConcienciaDigitales-ES
dc.sourceConcienciaDigital; Vol. 3 Núm. 2 (2020): Competencia & Aprendizaje; 55-68es-ES
dc.sourceConcienciaDigital; Vol. 3 No. 2 (2020): Competition & Learning; 55-68en-US
dc.sourceConcienciaDigital; v. 3 n. 2 (2020): Competencia & Aprendizaje; 55-68pt-BR
dc.source2600-5859
dc.source2600-5859
dc.source10.33262/concienciadigital.v3i2
dc.subjectEnglish Language, Collaborative Learning, Information and Communication Technologiesen-US
dc.subjectIdioma Inglés, Aprendizaje colaborativo, Tecnologías de la Información y Comunicaciónes-ES
dc.titleModelo de aprendizaje cooperativo del idioma inglés utilizando tecnologías de la información y comunicaciónes-ES
dc.titleCooperative learning model of the English language using information and communication technologiesen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


Este ítem pertenece a la siguiente institución