dc.creator | Cárdenas Jiménez, Santiago | |
dc.creator | Calderón Narváez, Abigail | |
dc.creator | Rodríguez Ríos, Claudia Yadira | |
dc.date.accessioned | 2023-07-18T20:37:34Z | |
dc.date.accessioned | 2023-09-06T21:17:27Z | |
dc.date.available | 2023-07-18T20:37:34Z | |
dc.date.available | 2023-09-06T21:17:27Z | |
dc.date.created | 2023-07-18T20:37:34Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | https://repositorio.escuelaing.edu.co/handle/001/2498 | |
dc.identifier | https://catalogo.escuelaing.edu.co/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=23505 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8707328 | |
dc.description.abstract | At present, it has been shown that very few SMEs have knowledge of the
Business Process Management BPM system, which offers a series of strategies and
benefits oriented towards processes, using technology systems in terms of information
management, evaluating the organizational culture and covering all the operational and
business processes of the organization, in order to increase productivity and competi tiveness, guaranteeing continuous improvement of internal processes following their
life cycle, where they are documented, analyzed, improved , are implemented, and are
monitored and controlled.
In this study, the BPM culture of an information technology SME, called Man agement and Quality, was evaluated based on the study carried out by Jan Vom
Brocke, in which 4 values are established, which are: customer orientation, excel lence, responsibility, and teamwork, called CERT values, the survey adapted to the
context of the company and Colombia was applied; As a result, opportunities for
improvement in excellence were found represented by the dimensions of contin uous improvement and innovation, and in the formal structures, dimension of
teamwork, recommendations were made for these findings. | |
dc.description.abstract | En la actualidad, se ha demostrado que muy pocas PYMES tienen conocimiento de la
Sistema BPM Business Process Management, que ofrece una serie de estrategias y
beneficios orientados a procesos, utilizando sistemas tecnológicos en materia de información
gestión, evaluando la cultura organizacional y cubriendo todos los aspectos operativos y
procesos de negocio de la organización, con el fin de incrementar la productividad y competitividad, garantizando la mejora continua de los procesos internos siguiendo su
ciclo de vida, donde se documentan, analizan, mejoran, se implementan y se
supervisado y controlado.
En este estudio se evaluó la cultura BPM de una PYME de tecnologías de la información, denominada Gestión y Calidad, en base al estudio realizado por Jan Vom
Brocke, en el que se establecen 4 valores que son: orientación al cliente, excelencia, responsabilidad y trabajo en equipo, denominados valores CERT, la encuesta adaptada a la
se aplicó contexto de la empresa y Colombia; Como resultado, las oportunidades para
la mejora en la excelencia se encontraron representadas por las dimensiones de mejora continua e innovación, y en las estructuras formales, la dimensión de
trabajo en equipo, se realizaron recomendaciones para estos hallazgos. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Escuela Colombian de Ingeniería | |
dc.relation | 12 páginas | |
dc.relation | N/A | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | |
dc.title | Application of the CERT values measurement model for organizational culture in the Management And Quality company | |
dc.type | Artículo de revista | |