dc.contributorAlzate Ortiz, Paola
dc.creatorYate Castro, Luz Albreidy
dc.creatorCardona Martínez, Gustavo Adolfo
dc.creatorArredondo Guzmán, Jessica Alejandra
dc.creatorCardona Martínez, Gustavo Adolfo
dc.date.accessioned2023-02-07T17:20:53Z
dc.date.accessioned2023-09-06T20:23:31Z
dc.date.available2023-02-07T17:20:53Z
dc.date.available2023-09-06T20:23:31Z
dc.date.created2023-02-07T17:20:53Z
dc.date.issued2020-06-06
dc.identifierhttps://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/6306
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8705791
dc.description.abstractThe present research is focus on one of the fundamental tools for professors at the moment of teaching English as a second language, which is the use of games. The problem that was identified was the lack of participation from students at the moment of speaking in the second language. That is why the main objective of this action research is the improvement of the oral skill through the use of different games. The population were two students ranging in age of 14 to 17 of a public school. The instruments for the data collection were interviews at the beginning and at the end of the intervention, pedagogical interventions, observations and field notes. The analysis of data showed good results during the implementation of the research. There was evidence the improvement in the students not just in the speaking skill but also in the increasing of vocabulary. Furthermore, it was made a review of different studies related to the use of games in different context, International, national and local. In this sense, the conclusion was that the use of different games definitely creates a good atmosphere in order to improve the oral skill
dc.description.abstractLa presente investigación se centra en una de las herramientas fundamentales para los profesores en el momento de enseñar inglés como segundo idioma, la cual es el uso de juegos. El problema que se identificó fue la falta de participación de los estudiantes al momento de hablar en el segundo idioma. Es por eso que el objetivo principal de esta investigación de acción es la mejora de la habilidad oral a través del uso de diferentes juegos. La población era de dos estudiantes que iban de 14 a 17 años de edad, de una escuela pública. Los instrumentos para la recolección de datos fueron, entrevistas al principio y al final de la intervención, intervenciones pedagógicas, observaciones y notas de campo. El análisis de los datos mostró buenos resultados durante la implementación de la investigación. Hubo evidencia de la mejora en los estudiantes no solo en la habilidad de hablar sino también en el aumento del vocabulario. Además, se realizó una revisión de diferentes estudios relacionados con el uso de juegos en diferentes contextos, internacionales, nacionales y locales. En este sentido, la conclusión fue que el uso de diferentes juegos definitivamente crea un buen ambiente para mejorar la habilidad oral.
dc.languageeng
dc.publisherFacultad de Ciencias de la Educación
dc.publisherArmenia Quindío
dc.publisherEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas
dc.relationSeidlhofer, B. (2013). Understanding English as a Lingua Franca: A Complete Introduction to the Theorical Nature and Practical Implications of English as a Lingua Franca (Review Article) recovered in June the 28th, 2019 in: https://www.researchgate.net/publication/236208493_Barbara_Seidlhofer_Unde rstanding_English_as_a_Lingua_Franca_A_Complete_Introduction_to_the_The oretical_Nature_and_Practical_Implications_of_English_used_as_a_Lingua_Fra nca_Review_article
dc.relationHarmer, J. (2010) How to Teach English. (6th edition). England: Pearson Education Limited. Available at https://www.academia.edu/34720971/How_to_Teach_English_2nd_Edition_Jer emy_Harmer.PDF
dc.relationUrrutia, W., & Vega, E. (2009) Encouraging Teenagers to Improve Speaking Sills through Games in a Colombian Public School. Portal de revistas UN, recovered in June the 28th, 2019 at: https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/13831/36804
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsDerechos reservados Universidad del Quindío
dc.titleThe development of oral production through games with fourth graders at a private school in Armenia
dc.typeTrabajo de grado - Pregrado


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