dc.contributorSimpson, JoEllen
dc.contributorAsesor Tesis
dc.creatorRivera Cuesta , Maria Victoria
dc.date.accessioned2022-01-01
dc.date.accessioned2023-02-21T07:45:06Z
dc.date.accessioned2023-09-06T16:07:46Z
dc.date.available2022-01-01
dc.date.available2023-02-21T07:45:06Z
dc.date.available2023-09-06T16:07:46Z
dc.date.created2022-01-01
dc.date.created2023-02-21T07:45:06Z
dc.date.issued2022-01-01
dc.identifier360234
dc.identifierhttp://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/99188
dc.identifierhttp://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=360234
dc.identifierinstname: Universidad Icesi
dc.identifierreponame: Biblioteca Digital
dc.identifierrepourl: https://repository.icesi.edu.co/
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8684095
dc.description.abstractIn the development and implementation of the research, through the applications of Meaningful Learning (ML), it was possible to identify highly valuable results regarding meaningful learning processes of the foreign language. The process allowed us to observe the experience of the eighth grade students in a rural public school in their participation in meaningful activities. This reality mobilized in them cognitive connections that helped them in the identification and memory processes of key words in the foreign language. As can be seen in the development of the research, through the research question, the objectives, the theoretical framework, the methodology, the findings and the conclusions, this work is important because it allows us to verify that Ausubel’s contribution (1983) regarding meaningful learning supports this research. Carrying out meaningful learning and learning processes in foreign language teaching-learning contexts provides valuable components that allowed the researcher to obtain comprehensive results in relation to the learning processes of eighth grade students of a rural public school, giving as a result useful knowledge to put in practice in order to improve the foreign language learning.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Icesi
dc.publisherEscuela de Ciencias de la Educación
dc.publisherDepartamento de Idiomas
dc.publisherDepartamento de Pedagogía
dc.publisherSantiago de Cali
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.
dc.subjectAprendizaje significativo
dc.subjectPráctica educativa
dc.subjectProceso enseñanza-aprendizaje
dc.subjectEnseñanza del inglés
dc.subjectIdiomas extranjeros
dc.subjectAprendizaje de idiomas
dc.subjectAprendizaje del inglés
dc.subjectTésis
dc.subjectDepartamento de Idiomas
dc.subjectEducación
dc.subjectDepartamento de Pedagogía
dc.subjectMaestría en la Enseñanza del Inglés
dc.titleDiscovering meaningful learning moments to support the learning process in an english as a foreign language class in a rural public school.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución