dc.contributorHuertas Ruiz, Joaquín Darío
dc.contributorObando Urueña, Wilman Tomás
dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0001-9972-8410
dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0003-3354-5042
dc.contributorhttps://scholar.google.com/citations?hl=es&user=ZTezeeoAAAAJ
dc.contributorhttps://scholar.google.com/citations?hl=es&user=zHfWit0AAAAJ
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000191140
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001451291
dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorTirado Baltazar, Angélica María
dc.date.accessioned2023-07-25T15:37:56Z
dc.date.accessioned2023-09-06T14:17:07Z
dc.date.available2023-07-25T15:37:56Z
dc.date.available2023-09-06T14:17:07Z
dc.date.created2023-07-25T15:37:56Z
dc.date.issued2023-07-21
dc.identifierTirado Baltazar, A. M. (s.f.). Propuesta Pedagógica - El Pensamiento Cuidadoso Como Eje de la Elaboración de Artículos de Opinión. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/51429
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8680305
dc.description.abstractThis research is based on the high need for students from an early age to be able to think for themselves effectively and affectively. As stated by Lipman, for which three dimensions of thought are studied: critical thinking, creative thinking, and careful thinking. In this pedagogical proposal we will focus on the latter, starting from the text "Philosophy for children" with the aim of guiding the student towards the elaboration of opinion articles having careful thought as the axis.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Licenciatura en Literatura y Lengua Castellana
dc.publisherFacultad de Educación
dc.relationPuig, I. (2018). Filosofía para niños. Voces De La Educación, 3(6), 77 - 84. https://www.revista.vocesdelaeducacion.com.mx/index.php/voces/article/view/121
dc.relationCepeda, Y., Rodríguez, D. (2012). El Respeto, Una Herramienta Para Mejorar la Convivencia de los Estudiantes de la Institución Educativa Técnica San Ignacio (Úmbita – Boyacá). Universidad Católica de Manizales. https://repositorio.ucm.edu.co/bitstream/10839/309/1/Yeimy%20Cepeda%20Cardozo.pdf
dc.relationDelgado, I. (2020). Qué es un artículo de opinión. Significados. https://www.significados.com/articulo-de-opinion.
dc.relationMartínez, B., Benito, C. Bustamante M. (2019). Ética de la comunicación y comunicación ética. Mediaciones. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6549566
dc.relationRecio, J. (2021). El niño filósofo y la ética. https://books.google.es/books?id=GBxOEAAAQBAJ&lpg=PT8&ots=htuyEgebzW&dq=vivir%20bajo%20el%20pensamiento%20cuidadoso%20&lr&hl=es&pg=PT49#v=onepage&q&f=false
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_14cb
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titlePropuesta Pedagógica - El Pensamiento Cuidadoso Como Eje de la Elaboración de Artículos de Opinión


Este ítem pertenece a la siguiente institución