dc.contributorBarrientos, Ender José
dc.creatorVillamizar Reyes, Williams Eckhard
dc.date.accessioned2023-07-11T17:00:55Z
dc.date.accessioned2023-09-06T14:03:21Z
dc.date.available2023-07-11T17:00:55Z
dc.date.available2023-09-06T14:03:21Z
dc.date.created2023-07-11T17:00:55Z
dc.date.issued2023-07-11
dc.identifierVillamizar Reyes, W. E., (2023). Diseño de una Institución Educativa para la Vereda El Polo en el Municipio de Piedecuesta, Santander, Colombia. [Trabajo de pregrado]. Universidad Santo Tomás. Bucaramanga, Colombia
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/51213
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8680229
dc.description.abstractThe degree project is focused on education, the school can be defined as training aimed at developing the intellectual, moral and affective capacity of students according to the culture of the society to which it belongs. After analyzing the different problems that the educational institution has headquarters C in the village of El Polo, the necessary and urgent implementation of an adequate physical plant to provide the services required by teachers has been concluded, students and also contribute to the long-term progress of the wider community. This project proposes the design of the educational institution aimed at offering spaces for personal development, knowledge, sports and the full development of agro-industrial activities, framed within the work plan of the directives. In turn, the project seeks to bring the community closer to the agricultural technical area, to that industrial area to make better processes, better products, with them they can have a better economy, better acceptance of the product and encourage students not to want to migrate from the countryside, but on the other hand to value the work they and their families do from there.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Arquitectura
dc.publisherFacultad de Arquitectura
dc.relationA. Rezi and M. Allam,. (1995). Techniques in array processing by means of transformations . En Control and Dynamic Systems Vol. 69 (págs. 133-180). San Diego: Academic Press.
dc.relationAmerican Psychological Association. (s.f.). Style and Grammar Guidelines. Recuperado el 17 de enero de 2020, de Apastyle: https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines
dc.relationCampuzano, 2. (2012). archi daily. Obtenido de https://www.archdaily.co/co/02-271779/colegio bicentenario-campuzano-arquitectos
dc.relationCastro, F. (2011). Archidaily. Obtenido de https://www.archdaily.co/co/02-127063/escuela granja-motor-de-identidad-rural-felipe-graller
dc.relationConsejo superior de la judicatura. (2015). Constitución politíca de Colombia. Bogotá: Imprenta nacional.
dc.relationCRAI USTA Bucaramanga. (2020). Informe de recursos y servicios bibliográficos. Bucaramanga: Universidad Santo Tomás.
dc.relationCRAI USTA Bucaramanga. (2020). Informe de recursos y servicios bibliográficos. Bucaramanga: Universidad Santo Tomás.
dc.relationFAO, 2. (2001). Fao.org. Obtenido de https://www.fao.org/3/y4137s/y4137s03.htm
dc.relationFederal, 2. (2018). Procuraduría federal de la defensa del trabajo. Obtenido de https://www.gob.mx/profedet/es/articulos/la-importancia-de-la-capacitacion-para-las-y los-trabajadores?idiom=e
dc.relationGobernación de Santader. (2023). Normativa. Obtenido de https://santander.gov.co/publicaciones/246/transparencia-y-acceso-a-la-informacion/
dc.relationGobernación de Santader. (2023). Normativa. Obtenido de https://santander.gov.co/publicaciones/246/transparencia-y-acceso-a-la-informacion/
dc.relationMendoza, 2. (2011). Geoscopia. Obtenido de https://www.sogeocol.edu.co/Pildoras/nota67.htm
dc.relationMiao, L. L. (November 8-12). A specification based approach to testing polymorphic attributes. Formal Methods and Software Engineering: Proceedings of the 6th International Conference on Formal Engineering Methods, ICFEM 2004. Seattle, WA, USA,.
dc.relationMineducación, 2. (2019). Ministerios de educación nacional. Obtenido de https://www.mineducacion.gov.co/1759/w3-propertyvalue-55247.html?_noredirect=1
dc.relationMinisterio de Educación Nacional. (2006). Normas Técnicas Colombianas NTC 4595 y NTC 4596. En M. d. Nacional. Bogotá.
dc.relationMinisterio dee Educación Nacional. (2015). Colegio 10, lineamientos y recomendaciones para el diseño arquitectónico del colegio de jornada única. En M. d. Nacional. Bogotá: Imprenta Nacional de Colombia.
dc.relationSecretaría de educación de Piedecuesta. (2023). Nuestra entidad. Obtenido de https://www.sempiedecuesta.edu.co/pacse-2022/
dc.relationSecretaría de educación de Piedecuesta. (2023). Nuestra entidad. Obtenido de https://www.sempiedecuesta.edu.co/pacse-2022/
dc.relationVargas, 2. (2015). El campesino. Obtenido de https://n9.cl/3o7ko
dc.relationWigner, E. P. (2005). Theory of traveling wave optical laser . Phys. Rev., 134, A635-A646.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleDiseño de una Institución Educativa para la Vereda El Polo en el Municipio de Piedecuesta, Santander, Colombia


Este ítem pertenece a la siguiente institución