dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorMantilla Alvarado, Lizeth Daniela
dc.date.accessioned2023-07-26T19:58:08Z
dc.date.accessioned2023-09-06T14:01:51Z
dc.date.available2023-07-26T19:58:08Z
dc.date.available2023-09-06T14:01:51Z
dc.date.created2023-07-26T19:58:08Z
dc.date.issued2023-08-26
dc.identifierMantilla Alvarado, L. D. (2023). El fortalecimiento de las competencias emocionales a través del pensamiento creativo. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/51469
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8680213
dc.description.abstractThrough the strengthening of emotional competencies and creative thinking in preschool age students, adequate and pleasant environments and spaces are fostered for the formation of more independent and expressive human beings in relation to the management and regulation of their emotions as well as providing creative and different tools for resolving conflicts with other peers. Working on emotions from an early age allows the student to become an active participant in their own learning and recognize their abilities, skills and aspects that can be improved, as well as taking a position on a subject and their own opinion.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Licenciatura en Educación Infantil
dc.publisherFacultad de Educación
dc.relationRobayo, A. (2019). Sentipensar en medio de la guerra: el papel de las emociones en la experiencia del Consejo Regional Indígena del Tolima y sus comunidades (1998-2010).
dc.relationUniversidad Nacional de Colombia Instituto de Estudios Políticos y Relaciones Internacionales (IEPRI) Rokeach, M. (1973). The nature of human values. New York: Free Press.
dc.relationPensamiento de alto nivel - Filosofía para niños. Lipman, M. (2016). Enseñar pensamiento de alto nivel mediante la filosofía
dc.relationGardner, H. (1995). Teoría de las inteligencias multiples.
dc.relationMayer & Salovey, (1997). La Inteligencia Emocional y la educación de las emociones desde el Modelo de Mayer y Salovey
dc.relationShapiro, L.E (1998) La inteligencia emocional de los niños. Barcelona: Parramón
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleEl fortalecimiento de las competencias emocionales a través del pensamiento creativo.


Este ítem pertenece a la siguiente institución