dc.contributor | Universidad Santo Tomás | |
dc.creator | Mantilla Alvarado, Lizeth Daniela | |
dc.date.accessioned | 2023-07-26T19:58:08Z | |
dc.date.accessioned | 2023-09-06T14:01:51Z | |
dc.date.available | 2023-07-26T19:58:08Z | |
dc.date.available | 2023-09-06T14:01:51Z | |
dc.date.created | 2023-07-26T19:58:08Z | |
dc.date.issued | 2023-08-26 | |
dc.identifier | Mantilla Alvarado, L. D. (2023). El fortalecimiento de las competencias emocionales a través del pensamiento creativo. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional. | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11634/51469 | |
dc.identifier | reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | instname:Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | repourl:https://repository.usta.edu.co | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8680213 | |
dc.description.abstract | Through the strengthening of emotional competencies and creative thinking in preschool age students, adequate and pleasant environments and spaces are fostered for the
formation of more independent and expressive human beings in relation to the
management and regulation of their emotions as well as providing creative and different
tools for resolving conflicts with other peers. Working on emotions from an early age
allows the student to become an active participant in their own learning and recognize
their abilities, skills and aspects that can be improved, as well as taking a position on a
subject and their own opinion. | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Santo Tomás | |
dc.publisher | Pregrado Licenciatura en Educación Infantil | |
dc.publisher | Facultad de Educación | |
dc.relation | Robayo, A. (2019). Sentipensar en medio de la guerra: el papel de las emociones en la experiencia del Consejo Regional Indígena del Tolima y sus comunidades (1998-2010). | |
dc.relation | Universidad Nacional de Colombia Instituto de Estudios Políticos y Relaciones Internacionales (IEPRI) Rokeach, M. (1973). The nature of human values. New York: Free Press. | |
dc.relation | Pensamiento de alto nivel - Filosofía para niños. Lipman, M. (2016). Enseñar pensamiento de alto nivel mediante la filosofía | |
dc.relation | Gardner, H. (1995). Teoría de las inteligencias multiples. | |
dc.relation | Mayer & Salovey, (1997). La Inteligencia Emocional y la educación de las emociones desde el Modelo de Mayer y Salovey | |
dc.relation | Shapiro, L.E (1998) La inteligencia emocional de los niños. Barcelona: Parramón | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | Abierto (Texto Completo) | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.title | El fortalecimiento de las competencias emocionales a través del pensamiento creativo. | |