dc.contributorGodoy Acosta, Diana Carolina
dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0002-1903-0854
dc.contributorhttps://scholar.google.com/citations?hl=es&user=A_fAYCAAAAAJ
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001576154
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001923041
dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorZapata Sanchez, Diana Alexandra
dc.date.accessioned2023-09-05T18:29:46Z
dc.date.accessioned2023-09-06T13:56:05Z
dc.date.available2023-09-05T18:29:46Z
dc.date.available2023-09-06T13:56:05Z
dc.date.created2023-09-05T18:29:46Z
dc.date.issued2023-09-04
dc.identifierZapata Sánchez, D. A. (2023). Pasantía en el Instituto de Estudios Socio Históricos de la USTA como Opción de Grado para Ayudar a Complementar y Validar el Conocimiento Adquirido en la Licenciatura de Artes Plásticas. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/51973
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8680183
dc.description.abstractThe development of the internship is directed towards the possibility of expanding the options work of a graduate in plastic arts, through what was learned during his plan of studies and finish their academic process with a work experience that allows them to consolidate as a creative teacher. For the internship process, the need to generate spaces for learning alternatives to the traditional ones, in which they can develop labor, the students of Bachelor of Plastic Arts of the Santo Tomás University. In this occasion the internship is developed as graphic support, in the creation of Illustrations digital, for different articles of Edition 21 of Sol de Aquino Magazine, Institute of Sociohistorical Studies. In this degree work you will find a brief explanation about the illustration, some types of illustration and the development process of the internship carried out with the Sol de Aquino Magazine and the Arte-Facto Magazine of the Santo Tomás University, which corresponds to the degree option; In addition, the work of the plastic work is presented carried out, which corresponds to the requirement of the degree to be able to graduate.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Licenciatura en Artes Plásticas
dc.publisherFacultad de Educación
dc.relationArbúes, A. E., & de Arenillas, M. R. G. M. (2013). Arteterapia en el ámbito de la salud mental. Sevilla: Asanart.
dc.relationArley Dávila, Nayelli Herzel (2019). Más allá de la imagen: una mirada cercana a la ilustración editorial.Revista Digital Universitaria (RDU). Vol. 20, núm. 4 julio-agosto.
dc.relationDel Río, M. (2009). Reflexiones sobre la praxis en arteterapia. Arteterapia. Papeles de arteterapia y educación artística para la inclusión social, 4, 17-26.
dc.relationErro, A. (2000). La ilustración en la literatura infantil. Rilce. Revista de Filología Hispánica, 16(3), 501-511.
dc.relationHeller, S. (2012). Arte del comic. Los cuadernos inéditos de los grandes artistas. Londres.
dc.relationJunco, M. Á. (2018). El humor gráfico: Y su mecanismo transgresor (Vol. 42). Antonio Machado Libros. Recuperado de https://books.google.es/books?id=Y e4DwAAQBAJ&lpg=
dc.relationKlein, J. P. (2006). La creación como proceso de transformación. Arteterapia. Papeles de arteterapia y educación artística para la inclusión social, 1, 11-18.
dc.relationMenza Vados, A. E. ., Sierra Ballén, E. L. ., y Sánchez Rodríguez, I. W. H. . (2016). La ilustración: dilucidación y proceso creativo. Kepes, 13(13), 265–296. https://doi.org/10.17151/kepes.2016.13.13.12
dc.relationPeraire Ferreres, C. (2020). ILUSTRACIÓN FANTÁSTICA: Orígenes y métodos de dibujo para representar lo imaginado. Recuperado de http://hdl.handle.net/10251/148846
dc.relationRocca, A. V. (2013). Arte conceptual y posconceptual. La idea como arte: Duchamp, Beuys, Cage y Fluxus. Nómadas. Critical Journal of Social and Juridical Sciences, 37(1). Recuperado de https://www.redalyc.org/pdf/181/18127803014.pdf
dc.relationRomero, B. L. (2004). Arte terapia. Otra forma de curar. Educación y futuro: revista de investigación aplicada y experiencias educativas, (10), 101-110
dc.relationSobrado, R. A. P. (2018). La ilustración digital en la Licenciatura en Diseño de la Comunicación Gráfica. Espacio Diseño, (260-261), 3-6. Recuperado de https://espaciodisenoojs.xoc.uam.mx/index.php/espaciodiseno/article/download/1870/1867
dc.relationSanmiguel, D. (2000). Todo sobre la técnica de la ilustración. Grupo Editorial Norma
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titlePasantía en el Instituto de Estudios Socio Históricos de la USTA como Opción de Grado para Ayudar a Complementar y Validar el Conocimiento Adquirido en la Licenciatura de Artes Plásticas


Este ítem pertenece a la siguiente institución