dc.contributor | Gómez Garcia, Diana Patricia | |
dc.contributor | https://orcid.org/0000-0002-8426-4964 | |
dc.contributor | https://scholar.google.com/citations?hl=es&user=00xycCwAAAAJ | |
dc.contributor | Universidad Santo Tomás | |
dc.creator | Millán Ramirez, Laura Andrea | |
dc.date.accessioned | 2023-07-17T14:04:18Z | |
dc.date.accessioned | 2023-09-06T13:38:15Z | |
dc.date.available | 2023-07-17T14:04:18Z | |
dc.date.available | 2023-09-06T13:38:15Z | |
dc.date.created | 2023-07-17T14:04:18Z | |
dc.date.issued | 2023-07-13 | |
dc.identifier | Millán Ramirez, L. A. (2023). Análisis Gráfico de la Identidad Visual Establecida en el Manual de Marca de Decameron y su Aplicación en Piezas Gráficas [Trabajo de grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional. | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11634/51324 | |
dc.identifier | reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | instname:Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | repourl:https://repository.usta.edu.co | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8680058 | |
dc.description.abstract | Nowadays, corporate identity has great value and importance for brands; companies must find the most effective way to position and differentiate themselves. To achieve this recognition, in addition to applying marketing and advertising strategies, a solid image of the company that communicates its essence must first be established.
During the course of the internships at Decameron Hotels, where graphic pieces are made mainly for social networks and website, it was identified that at the time of product development, it is not clear what graphic elements should be taken into account, since many times for digital pieces are used existing designs developed by the agency Mullen Lowe or by the In House team, where resources such as fonts and colors that are not part of the visual identity established in the manual are used.
This project seeks to analyze the visual identity of the company Decameron and make visible the causes of the problems that affect the unity of its identity, in order to provide the company with elements to improve the way it communicates through its visual identity. In this way, contribute to the construction of its visual coherence, consistency and credibility in front of its target audience, since it is necessary for the company to have a solid identity to potentially improve its recognition and positioning in the market. | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Santo Tomás | |
dc.publisher | Pregrado Diseño Gráfico | |
dc.publisher | Facultad de Diseño Gráfico | |
dc.relation | Chaves, N. La imagen corporativa: teoría y práctica de la identificación institucional. 1. ed. Barcelona: Editorial GG, 2016. 347 p. Disponible en: https://elibro.net/es/ereader/usta/211901?page=69 | |
dc.relation | Contenido_CE. (2020, October 29). Cómo funcionan los algoritmos en las redes sociales. Entel Comunidad Empresas. https://ce.entel.cl/articulos/sepa-como-funcionan-los-algoritmos-en-las-redes-sociales/ | |
dc.relation | Cortázar, R. (2021, November 29). Manual de identidad visual o marca: ¿necesitas uno? Blog de Acumbamail; Acumbamail. https://acumbamail.com/blog/manual-identidad-visual/ | |
dc.relation | Costa, J. (2009). The Imagen corporativa en El Siglo XXI. La Crujia. | |
dc.relation | Hernandez, L. (2021). ¿Por qué tu marca debe tener presencia en las redes sociales? The Orange Lab.https://theorangelab.co/redes-sociales/#:~:text=En%20primer%20lugar%2C%20rom per%20fronteras,productos%20con%20solo%20un%20clic. | |
dc.relation | Maza Maza, R. L., Guaman, B. D., Benítez Chávez, A. M., & Solis Mairongo, G. (2020). Importancia del branding para consolidar el posicionamiento de una marca corporativa. Killkana Sociales, Vol. 4, No. 2. | |
dc.relation | Llasera, J. P. (2021, abril 15). Manual de identidad: Qué es y cómo realizar uno de forma correcta. Imborrable. https://imborrable.com/blog/manual-de-identidad/ | |
dc.relation | Ruano, R. C. (2009). Aplicación de la identidad visual corporativa: desarrollo de soportes de comunicaión comercial para la Maquinista Valenciana [Universidad Politecnica de Valencia]. https://riunet.upv.es/bitstream/handle/10251/9915/RCalpe_PFC.pdf | |
dc.relation | Suárez-Vergne, A., Díaz Cano, E., Tardivo, G. (2021). “La gestión de la imagen de marca en las redes sociales: el caso de Coca-Cola”. Aposta. Revista de Ciencias Sociales, 91, 129-143, http://apostadigital.com/revistav3/hemeroteca/gtardivo3.pdf | |
dc.relation | Subiela Hernández, Blas-José y Sánchez Hervás, David (2016), “El diseño de las marcas corporativas de las universidades españolas. Análisis descriptivo”, en Libro de actas del primer congreso de diseño gráfico Marcas gráficas de identidad corporativa, San Sebastián: Universidad del País Vasco ISBN: 9788490824252 | |
dc.relation | Universidad Santo Tomás. (n.d.). Pregrado en Diseño Gráfico. Edu.Co. https://usantotomas.edu.co/disenografico | |
dc.relation | Vives, L. (2022). Tu identidad visual: Cómo ganar notoriedad en redes sociales cuando nadie te conoce. Laia Vives. https://laiavives.com/identidad-visual-en-redes-sociales/ | |
dc.relation | Zamora, J. (2013, March 20). Las nuevas tecnologías y su impacto en la competitividad empresarial. IESE; IESE Business School. https://www.iese.edu/es/noticias/las-nuevas-tecnologias-y-su-impacto-en-la-competitivid ad-empresarial/ | |
dc.relation | Capriotti, P. (2010). Branding corporativo: Gestión estratégica de la identidad corporativa. Dialnet. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5466032 | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | Abierto (Texto Completo) | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.title | Análisis Gráfico de la Identidad Visual Establecida en el Manual de Marca de Decameron y su Aplicación en Piezas Gráficas | |