dc.contributorGómez Garcia, Diana Patricia
dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0002-8426-4964
dc.contributorhttps://scholar.google.com/citations?hl=es&user=00xycCwAAAAJ
dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorMillán Ramirez, Laura Andrea
dc.date.accessioned2023-07-17T14:04:18Z
dc.date.accessioned2023-09-06T13:38:15Z
dc.date.available2023-07-17T14:04:18Z
dc.date.available2023-09-06T13:38:15Z
dc.date.created2023-07-17T14:04:18Z
dc.date.issued2023-07-13
dc.identifierMillán Ramirez, L. A. (2023). Análisis Gráfico de la Identidad Visual Establecida en el Manual de Marca de Decameron y su Aplicación en Piezas Gráficas [Trabajo de grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/51324
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8680058
dc.description.abstractNowadays, corporate identity has great value and importance for brands; companies must find the most effective way to position and differentiate themselves. To achieve this recognition, in addition to applying marketing and advertising strategies, a solid image of the company that communicates its essence must first be established. During the course of the internships at Decameron Hotels, where graphic pieces are made mainly for social networks and website, it was identified that at the time of product development, it is not clear what graphic elements should be taken into account, since many times for digital pieces are used existing designs developed by the agency Mullen Lowe or by the In House team, where resources such as fonts and colors that are not part of the visual identity established in the manual are used. This project seeks to analyze the visual identity of the company Decameron and make visible the causes of the problems that affect the unity of its identity, in order to provide the company with elements to improve the way it communicates through its visual identity. In this way, contribute to the construction of its visual coherence, consistency and credibility in front of its target audience, since it is necessary for the company to have a solid identity to potentially improve its recognition and positioning in the market.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Diseño Gráfico
dc.publisherFacultad de Diseño Gráfico
dc.relationChaves, N. La imagen corporativa: teoría y práctica de la identificación institucional. 1. ed. Barcelona: Editorial GG, 2016. 347 p. Disponible en: https://elibro.net/es/ereader/usta/211901?page=69
dc.relationContenido_CE. (2020, October 29). Cómo funcionan los algoritmos en las redes sociales. Entel Comunidad Empresas. https://ce.entel.cl/articulos/sepa-como-funcionan-los-algoritmos-en-las-redes-sociales/
dc.relationCortázar, R. (2021, November 29). Manual de identidad visual o marca: ¿necesitas uno? Blog de Acumbamail; Acumbamail. https://acumbamail.com/blog/manual-identidad-visual/
dc.relationCosta, J. (2009). The Imagen corporativa en El Siglo XXI. La Crujia.
dc.relationHernandez, L. (2021). ¿Por qué tu marca debe tener presencia en las redes sociales? The Orange Lab.https://theorangelab.co/redes-sociales/#:~:text=En%20primer%20lugar%2C%20rom per%20fronteras,productos%20con%20solo%20un%20clic.
dc.relationMaza Maza, R. L., Guaman, B. D., Benítez Chávez, A. M., & Solis Mairongo, G. (2020). Importancia del branding para consolidar el posicionamiento de una marca corporativa. Killkana Sociales, Vol. 4, No. 2.
dc.relationLlasera, J. P. (2021, abril 15). Manual de identidad: Qué es y cómo realizar uno de forma correcta. Imborrable. https://imborrable.com/blog/manual-de-identidad/
dc.relationRuano, R. C. (2009). Aplicación de la identidad visual corporativa: desarrollo de soportes de comunicaión comercial para la Maquinista Valenciana [Universidad Politecnica de Valencia]. https://riunet.upv.es/bitstream/handle/10251/9915/RCalpe_PFC.pdf
dc.relationSuárez-Vergne, A., Díaz Cano, E., Tardivo, G. (2021). “La gestión de la imagen de marca en las redes sociales: el caso de Coca-Cola”. Aposta. Revista de Ciencias Sociales, 91, 129-143, http://apostadigital.com/revistav3/hemeroteca/gtardivo3.pdf
dc.relationSubiela Hernández, Blas-José y Sánchez Hervás, David (2016), “El diseño de las marcas corporativas de las universidades españolas. Análisis descriptivo”, en Libro de actas del primer congreso de diseño gráfico Marcas gráficas de identidad corporativa, San Sebastián: Universidad del País Vasco ISBN: 9788490824252
dc.relationUniversidad Santo Tomás. (n.d.). Pregrado en Diseño Gráfico. Edu.Co. https://usantotomas.edu.co/disenografico
dc.relationVives, L. (2022). Tu identidad visual: Cómo ganar notoriedad en redes sociales cuando nadie te conoce. Laia Vives. https://laiavives.com/identidad-visual-en-redes-sociales/
dc.relationZamora, J. (2013, March 20). Las nuevas tecnologías y su impacto en la competitividad empresarial. IESE; IESE Business School. https://www.iese.edu/es/noticias/las-nuevas-tecnologias-y-su-impacto-en-la-competitivid ad-empresarial/
dc.relationCapriotti, P. (2010). Branding corporativo: Gestión estratégica de la identidad corporativa. Dialnet. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5466032
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleAnálisis Gráfico de la Identidad Visual Establecida en el Manual de Marca de Decameron y su Aplicación en Piezas Gráficas


Este ítem pertenece a la siguiente institución