dc.contributorGomez Garcia, Diana Patricia
dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0002-8426-4964
dc.contributorhttps://scholar.google.com/citations?hl=es&user=00xycCwAAAAJ
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001919531
dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorMateus Amaya, Andrés Felipe
dc.date.accessioned2023-07-11T22:46:59Z
dc.date.accessioned2023-09-06T13:22:58Z
dc.date.available2023-07-11T22:46:59Z
dc.date.available2023-09-06T13:22:58Z
dc.date.created2023-07-11T22:46:59Z
dc.date.issued2023-07-10
dc.identifierMateus, A. F. (2023). Aplicación de Estrategias Comunicativas Y Comunicaciones Internas Dentro De GDO (Área De Merck Sharp & Dohme)
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/51227
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679936
dc.description.abstractStarting then from internal communication as one of the fundamental pillars of the functioning of a company, the organizational culture as the values it promotes and human management as the characteristic feature that determines the status of workers within the company in terms of general feelings, such as the work environment, the validity of the communication links established between the management team, employees and their constant optimization and improvement. From graphic design, several strategies have been established and implemented in the area of GDO (Global Data Operations) in order to improve and consolidate an effective internal communications system that meets the expected standards for a company. with the expected standards for a company of such magnitude without leaving aside the feelings of its collaborators and the perception of concern from the company towards them, characteristic of a good human management.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Diseño Gráfico
dc.publisherFacultad de Diseño Gráfico
dc.relationDe Alba Robledo De, J. L. R. (2013, 15 julio). El compromiso organizacional: un valor personal y empresarial en el marketing interno. https://revistaselectronicas.ujaen.es/index.php/ree/article/view/847
dc.relationBerceruelo, B., & Ordóñez, M. (s/f). Nueva Comunicación Interna en la Empresa. Estudiodecomunicacion.com. Recuperado el 19 de mayo de 2023. https://www.estudiodecomunicacion.com/wpcontent/uploads/2018/01/140801ARF-ESTU DIO-interior-comuni-interna-1.pdf
dc.relationCardozo Vale, Silvana Valesca. (2007). La comunicación en el Marketing. 2023, Mayo 09, de GC.Scalahed. Sitio web: https://gc.scalahed.com/recursos/files/r161r/w24775w/465545876009.pdf
dc.relationCapriotti, Paul. (1998). La Comunicación interna. 2023, Mayo 09, de Bidireccional. Sitio web: http://www.bidireccional.net/Blog/Comunicacion_Interna.pdf
dc.relationSartorius Carreras, Beatriz. (2016). La importancia de la comunicación interna en la empresa. 2023, Mayo 09, de Repositorio Comillas. Sitio web: https://repositorio.comillas.edu/xmlui/handle/11531/7368
dc.relationMolina, M. (2017). Coaching, la importancia de la estrategia organizacional. Recuperado de: http://hdl.handle.net/10654/17055.
dc.relationJulio Alonso Arévalo . (2007). II Jornadas de trabajo del Grupo SIOU . 2023, Mayo 9, de e-prints in library & information science. Sitio web: http://eprints.rclis.org/11273/
dc.relationSilva Aroni, H, F. (2018). La comunicación organizacional interna y el compromiso organizacional en el personal administrativo de una universidad pública 2017 (Escuela de Posgrado, Universidad César Vallejo) 1.2.2, 31 - 35 https://hdl.handle.net/20.500.12692/15898
dc.relationBrandolini, A., González Frigoli, M. (2009). Comunicación Interna. Editorial La Crujía y Editorial DIRCOM (Facultad de Periodismo y Comunicación Social) http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/69725
dc.relationValenzuela Salazar, N. L., Martínez, C. P. B., Sánchez, V. L. V., & Briones, C. T. R. (2020). Comunicación organizacional interna y su relación con la satisfacción de los empleados de una empresa concesionaria de automóviles de Piedras Negras Coahuila. Revista GEON (Gestión, Organizaciones Y Negocios), 7(1), 129-141. https://doi.org/10.22579/23463910.206
dc.relationGamora Arroyo, Roberto. García García, Francisco. (2015). La capacidad discursiva del Diseño Gráfico (Universidad Complutense de Madrid España), 9 - 24 https://www.redalyc.org/pdf/5135/513551296001.pdf
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleAplicación de Estrategias Comunicativas Y Comunicaciones Internas Dentro De GDO (Área De Merck Sharp & Dohme)


Este ítem pertenece a la siguiente institución