dc.contributor | Meza Maya, Clara Victoria | |
dc.contributor | https://orcid.org/0000-0002-6033-6492 | |
dc.contributor | https://scholar.google.com/citations?hl=es&user=SHVaOeYAAAAJ | |
dc.contributor | https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001499046 | |
dc.contributor | https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0002104354 | |
dc.contributor | https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0002058858 | |
dc.contributor | https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001732889 | |
dc.contributor | Universidad Santo tomás | |
dc.creator | Becerra Morales, David Orlando | |
dc.creator | López Mesías, Paula Andrea | |
dc.creator | Torres Gerena, Gabriel | |
dc.date.accessioned | 2023-07-12T16:35:47Z | |
dc.date.accessioned | 2023-09-06T13:02:20Z | |
dc.date.available | 2023-07-12T16:35:47Z | |
dc.date.available | 2023-09-06T13:02:20Z | |
dc.date.created | 2023-07-12T16:35:47Z | |
dc.date.issued | 2023-07-11 | |
dc.identifier | Becerra Morales, D. O., López Mesías, P. A. y Torres Gerena, G. (2023). Arte, Memoria y Paz: Experiencias de Paz en Chaparral, Tolima. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional. | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11634/51238 | |
dc.identifier | instname:Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | repourl:https://repository.usta.edu.co | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679729 | |
dc.description.abstract | The project aims at the appropriation of knowledge by the community of the municipality of Chaparral, Tolima, about memory, reconciliation and the Special Justice for Peace (JEP). This work intervenes in the processes of reconstruction of historical memory, by virtue of increasing knowledge about the peace process. Its participatory approach involved the active cooperation of social actors throughout the research process. Photography is a powerful tool to represent the experiences and memories of people and communities, encouraging reflection and critical dialogue about the past and the present; ultimately generating meaningful learning processes and enriching emotional experiences. | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Santo Tomás | |
dc.publisher | Pregrado Comunicación Social | |
dc.publisher | Facultad de Comunicación Social | |
dc.relation | Ayala, D. T. (2020). Museo de memoria histórica de Colombia (2012-2019) ¿Un lugar para el diálogo memorial? Historia y Memoria, (20), 135-168. Congreso de la República. (2011). LEY 1448 DE 2011. Unidad de Víctimas. https://www.unidadvictimas.gov.co/sites/default/files/documentosbiblioteca/ley-1448-de-2011.pdf | |
dc.relation | Díaz Gaviria, A. Y. (2016). LEY 1448 de 2011. Análisis crítico a la restitución de tierras como mecanismo de reparación integral *. Repositorio UCatolica. https://repository.ucatolica.edu.co/bitstream/10983/13714/4/LEY%201448%20de%202011%20COMO%20MECANISMO%20DE%20REPARACI%C3%93N%20INTEGRAL.pdf | |
dc.relation | Duque Gómez, F. S. (2022). Protocolo de opciones de trabajo de grado del Programa de Comunicación Social. Documento de Trabajo, Facultad de Comunicación Social, Universidad Santo Tomás, Bogotá D. C. | |
dc.relation | Gómez Hernández, B. (2007, 12 01). Análisis jurídico y constitucional de la ley de justicia y paz (ley 975 de 2005). Diálogos de Saberes, 0124-0021(27), 73-100. https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/dialogos/article/view/2064 | |
dc.relation | Gumucio Dagrón, A. (2004, 12, 23). El cuarto mosquetero: la comunicación para el cambio social. Redalyc. Retrieved February 25, 2022, from https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=26800101 | |
dc.relation | Halbwachs, M. (2004). La memoria colectiva (Vol. 6). Prensas de la Universidad de Zaragoza | |
dc.relation | Halbwachs, M., & Díaz, A. (1995). Memoria colectiva y memoria histórica. Reis, (69), 209-219. doi:10.2307/40183784 | |
dc.relation | Herrera, A. G. (2015). Intervención artística urbana y procesos de memoria en Bogotá. Universidad Distrital Francisco José de Caldas, Facultad de Ciencias y Educación, Bogotá. Obtenido de http://hdl.handle.net/11349/5628 | |
dc.relation | Melucci, A., & Massolo, A. (1991). La acción colectiva como construcción social. Estudios Sociológicos, 9(26), 357–364. http://www.jstor.org/stable/40420123 | |
dc.relation | Montilla, José. (1998). Sociología de la Educación, Fondo Editorial UPEL, Caracas. | |
dc.relation | Presidencia de la República de Colombia. (2018, 05 01). Explicación puntos del acuerdo. Portal para la paz. https://www.portalparalapaz.gov.co/publicaciones/811/explicacion-puntos-del-acuerdo/#:~:text=El%20Punto%206%20%E2%80%9CImplementaci%C3%B3n%2C%20verificaci%C3%B3n,garant%C3%ADas%20al%20cumplimiento%20del%20Acuerdo. | |
dc.relation | RTVC. (2022, February 23). Emisoras de paz: dónde funcionan y frecuencias para sintonizarlas. Canal Institucional. https://www.canalinstitucional.tv/emisoras-de-paz-donde-funcionan-frecuencias | |
dc.relation | Servaes, Jan (2012). Comunicación para el desarrollo sostenible y el cambio social. Una visión general. CIC. Cuadernos de Información y Comunicación, 17, 17-40. [fecha de Consulta 28 de febrero de 2022]. ISSN: 1135-7991. Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=93524422002 | |
dc.relation | Valderrama C. E. (2000) Comunicación Educación, un nuevo escenario (Edu.co.) Temas de la red, recuperado de https://bit.ly/41apTQf | |
dc.relation | https://youtu.be/vv2QIr2lXmU | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/co/ | |
dc.rights | Abierto (Texto Completo) | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia | |
dc.source | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.title | Arte, Memoria y Paz: Experiencias de Paz en Chaparral, Tolima | |