dc.contributorOsorio Pulido, Camilo Andrés
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001368060
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0002085160
dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorNieto Rodríguez, Carlos Andrés
dc.date.accessioned2023-07-17T14:53:24Z
dc.date.accessioned2023-09-06T12:58:37Z
dc.date.available2023-07-17T14:53:24Z
dc.date.available2023-09-06T12:58:37Z
dc.date.created2023-07-17T14:53:24Z
dc.date.issued2023-07-14
dc.identifierNieto Rodríguez, C. A. (2022). Impacto del comercio electrónico en las organizaciones de Bogotá D.C post-pandemia. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/51333
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679685
dc.description.abstractThe main objective of this monograph titled "Impact of commerce in Bogotá D.C - post pandemic" is to show the importance and growth that electronic commerce has had in Bogotá D.C after the pandemic that occurred between 2020 and 2021 that helped favor this modality. Also the organizational reeingenierig and competitive strategies that lead to the big success each one has currently. For this purpose will be considered some data collection instruments ; With the aim of giving greater validity to the research and that it does not start from a single perception, for being applied to a real context and to the reality of the city . Likewise, the established legal guidelines play a preponderant role for consumers and they need to be protected by the companies policys since they are the main clients and cause that today electronic commerce is so well positioned in the city of Bogotá, as well as worldwide as demonstrated by the large companies that lead the market.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Administración de Empresas
dc.publisherFacultad de Administración de Empresas
dc.relationChampy James (1996), Reingeniería de la Dirección, Ediciones Díaz de Santos, SA
dc.relationKrugman, P. (1995). Competitividad, una peligrosa obsesión en Intervencionismo Pop, Bogotá: Editorial Norma
dc.relationPorter, M. (1990). La ventaja competitiva de las naciones. Estados Unidos: Business Review.
dc.relationBanco BVVA, (2022, septiembre 13). Reinventar la empresa: en la era digital(Spanish Edition) (1st ed.). Turner.
dc.relationKrugman, P. (1995). Competitividad, una peligrosa obsesión en Intervencionismo Pop, Bogotá: Editorial Norma
dc.relationHaguenauer, L. (1989), “Competitividad: conceptos y medidas: una revisión de la bibliografía reciente con énfasis en el caso brasileño”, Texto para Discusión, N° 211, Río de Janeiro,Universidad Federal de Río de Janeiro
dc.relationMedeiros, V. y E. C. T., Gonçalves Godoi, L., & Camargos Teixera, E. (2019, December). La competitividad y sus factores determinantes: un análisis sistémico para países en desarrollo.
dc.relationArboleda, H. A. (n.d.). Competitividad: Concepto y Evolución Histórica. Revista De Economía & Administración, 13(2)
dc.relationRodríguez, C. H. (n.d.). Reingeniería: Una herramienta para el trabajo competitivo. TIESCA.
dc.relationTorres Castañeda, D. H., & Guerra Zavala, J. (2012). Comercio Electrónico. Eumed.net. Recuperado el 14 de marzo de 2020
dc.relationBojórquez López, M. J., & Valdez Palazuelos, O. (Julio-Diciembre de 2017). El comercio electrónico como estrategia de internacionalización de las PYMES. Revista deInvestigación en Tecnologías de la Información RITI, V (10), 110-115.
dc.relationCensus Bureau (2021). Comercio minorista mensual: comercio electrónico.
dc.relationCNMC (2021). Comercio electrónico trimestral. Obtenido de http://data.cnmc.es/datagraph/ DANE(2021). Encuesta Mensual de Comercio. (Constitución Política De Colombia, 2003).
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.titleImpacto del comercio electrónico en las organizaciones de Bogotá D.C post-pandemia


Este ítem pertenece a la siguiente institución