dc.contributorRivera Lozano, Miller
dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0001-5257-8400
dc.contributorhttps://scholar.google.com/citations?hl=es&user=NjwQCzUAAAAJ
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000966703
dc.contributorUniversidad Santo Tomas
dc.creatorGalvis Posada, Angie Lorena
dc.date.accessioned2023-07-06T15:59:58Z
dc.date.accessioned2023-09-06T12:38:39Z
dc.date.available2023-07-06T15:59:58Z
dc.date.available2023-09-06T12:38:39Z
dc.date.created2023-07-06T15:59:58Z
dc.date.issued2023-07-05
dc.identifierGavis Posada, A. L. (2023). Optimización de flujo de procesos enfocada en servicios. [Trabajo de especialización, Universidad Santo Tomás]. Repositorio institucional
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/51088
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679466
dc.description.abstractThis article aims to provide information regarding the research, application, and continuous improvement of process flows focused on services, both internal and external, offered by any company. It serves as a practical guide that primarily requires knowledge integration of technological tools and practical methodologies, aiming to enhance customer service quality, efficiency, and contribute to organizational development. Initially, a diagnosis is carried out to support the feasibility of optimizing process flows through the analysis of causes, effects, symptoms, and forecasts resulting from its application or non-application. This highlights the evident and significant impact it has on organizations and the importance of understanding and implementing it. In this sense, the procedure involves identifying, analyzing, and reorganizing the steps and activities involved in service provision. The article provides the necessary conceptual knowledge to comprehend efficient and inefficient activities of any company, with the goal of eliminating redundancies, reducing waiting times, and maximizing productivity. It also offers various technological tools, methodologies, and alternatives that can be integrated into service process flows for continuous improvement of efficiency, aiming to generate opportunities, development, and growth.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherEspecialización Gerencia Empresarial
dc.publisherFacultad de Administración de Empresas
dc.relationAliados del desarrollo de las empresas colombianas. (2023). El Espectador.
dc.relationArango, T. (2020). Los Datos Cocteleros de Western Union, el antecesor de las transacciones electrónicas. La Republica, 1.
dc.relationBarrow, H. R. (1957). Project Engineering of Process Plant. Project Engineering of Process Plant. New York, Wiley.
dc.relationBerry, T. (2005). Un plan de negocios simple. Entrepreneur, 1.
dc.relationCabañero, C. P. (2007). Estudio comparativo sobre la búsqueda externa de información en bienes y servicios. ESIC market.
dc.relationCabrera, L. G. (2022). La improvisación como método. La Republica, 1.
dc.relationCarro, R., & Gomez, D. G. (2012). Diseño y selección de procesos. Diseño y selección de procesos. Recurso de aprendizaje.
dc.relationDamelio, R. (1999). Mapeo de procesos recursos para la calidad.
dc.relationDepartamento Interuniversitario de Ecología. (2005). Guia práctica para la valoración económica de los bienes y servicios ambientales de los ecosistemas. Madrid: Ulzama digital.
dc.relationDorbessan, J. (2006). Las 5S, herramientas de cambio. Universitaria de la U.T.N.
dc.relationEscobar, C. Y. (15 de agosto de 2019). Historia DE LA PRODUCCIÓN DE BIENES Y SERVICIOS. HISTORIA DE LA PRODUCCIÓN DE BIENES Y SERVICIOS. Universidad Politécnica de San Luis Potosí.
dc.relationGarimella, K., Lees, M., & Williams, B. (2008). Introducción a BPM para Dummies. Hoboken: Wiley Publishing, Inc.
dc.relationGerber, M. (2004). The E-Myth Revisited: Why Most Small Businesses Don´t Work and What To Do About It. Napoleon Hill Foundation.
dc.relationGrupo banco interamericano de desarrollo. (2019). Estrategia del grupo BID en Colombia. Estrategia del grupo BID en Colombia.
dc.relationKappel, M. (2023). 10 consejos para comenzar una pequeña empresa que te entusiasmará para dar el paso. Forbes, 1.
dc.relationLas cosas en materia de seguridad están empeorando, según el 84% de los empresarios en Colombia. (2023). Semana, 1.
dc.relationLudwig, E. (1977). Applied Process Design for Chemical and Petrochemical Plants. Applied Process Design for Chemical and Petrochemical Plants. Houston, Gulf: Vol. 1.
dc.relationManene, L. M. (28 de julio de 2011). academia.edu. Obtenido de LOS DIAGRAMAS DE FLUJO: SU DEFINICIÓN, OBJETIVO,: https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/60656037/Los_diagramas20190920-8696-u4r0qz libre.pdf?1568999126=&response-content disposition=inline%3B+filename%3DEl_28_julio_2011_en_Estructura_Organizat.pdf&E xpires=1688253571&Signature=FhvSXgKgRBKSRgvd4USjE8PJ21f0
dc.relationMontoya, L. A., Portilla, L. M., & Benjumea, J. C. (2008). Aplicación de six sigma en las organizaciones. Pereira: Scientia Et Technica, vol. XIV.
dc.relationNavarreteI, Ó. A., & Yáñez, K. B. (2008). SCIELO. Obtenido de Sistemas integrales para la automatización de bibliotecas basados en software libre: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1024-94352008001200009.
dc.relationR.K. Sinnott, C. a. (1983). Chemical Engineering . Chemical Engineering Vol. 6. New York, Pergamon: Design Vol. 6.
dc.relationRamón, M. (2006). Cadena de Suministro (SCM). MBA- Edición.
dc.relationRincón, A. T. (2018). Studocu. Obtenido de Evolución histórica de la economía – Bienes y servicios: https://www.studocu.com/co/document/universidad-ecci/auditorias-y-sistemas de-gestion/evolucion-historica-de-la-economia-bienes-y-servicios/27641358.
dc.relationSchiff, J. L. (2014). Por qué su empresa tiene que adoptar Six Sigma. CIO, 1.
dc.relationSocconini, L. (2019). Lean Manufacturing. Paso a paso. ICG Marge.
dc.relationSuárez, Y. R., & Amador, A. D. (2009). Herramientas de minería de datos, Revista Cubana de Ciencias Informáticas. Revista Cubana de Ciencias Informáticas.
dc.relationToren, M. (2016). 7 Revenue-Killing Mistakes for Ecommerce Retailers. Entrepreneur.
dc.relationUlrich, G. (1984). A Guide to Chemical Engineering Process Design and Economics. A Guide to Chemical Engineering Process Design and Economics. New York, Wiley.
dc.relationValcárcel, I. G. (2001). CRM Gestión de la Relación con los clientes. FC Editorial.
dc.relationYenque, J., García, M., & Raez, L. (2002). Kaizen o mejora continua. Kaizen o mejora continua. Industrial Data.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleOptimización de Flujo de Procesos Enfocada en Servicios


Este ítem pertenece a la siguiente institución