dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0002-8592-2607
dc.contributorhttps://scholar.google.es/citations?user=-oC5TUEAAAAJ&hl=es&oi=ao
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co:8081/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001421116
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/gruplac/jsp/visualiza/visualizagr.jsp?nro=00000000019947
dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorCastellanos Triviño, Héctor Rafael
dc.date.accessioned2023-07-28T02:04:44Z
dc.date.accessioned2023-09-06T12:13:38Z
dc.date.available2023-07-28T02:04:44Z
dc.date.available2023-09-06T12:13:38Z
dc.date.created2023-07-28T02:04:44Z
dc.date.issued2023-07-17
dc.identifierCastellanos Triviño, H. R. (2023) Paradigma FpN y Dimensiones Transactivas del pensamiento. Universidad Santo Tomás.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/51513
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679344
dc.description.abstractThis presentation is due to the need to propose strategies for the development of the transactive dimensions of thought from the FpN paradigm, aimed at innovating the educational practices of the students of the Santo Tomás University and incoming international mobility. This is achieved by 1. Recognizing the general purposes of the FpN proposal. 2 Arouse critical, creative and careful discussion environments, through philosophical questions. 3. Design proposals for the implementation of philosophy programs for children in defined contexts.
dc.relationAlvaran Lopez, Sandra Milena; carrero Torres, Cindy Tatiana; castellanos Trivino, Héctor Rafael and Pinilla Lopez, Heidy Yohanna. Resiliência infantil e pensamento multidimensional como fator de transformação social. Prax. Saber [online]. 2019, vol.10, n.23, pp.139-156. ISSN 2216-0159. https://doi.org/10.19053/22160159.v10.n23.2019.9727
dc.relationCastellanos Triviño, H, Contreras Castro, D, Neira Henao, D, Rubio Pardo, D, Florián Delgadillo, H, Chávez Gutiérrez, Ó, Gutiérrez Ramírez, J, Rodríguez Vargas, Y, Soto Mancera, J, Hernández Viáfara, Í y Rodríguez Holaya, L. (2022). Jugar a la paz. Experiencias de resiliencia en niños, niñas y jóvenes del departamento del Meta (Colombia). Universidad Santo Tomás. https://repository.usta.edu.co/handle/11634/44806
dc.relationCastellanos Triviño, H, Araujo Medina, L, Contreras Castro, D, Florian Delgadillo, H, Soto Mancera, J, Rodriguez Holaya, L y Neira Henao, D. (2021). La investigación en la USTA, Sede Villavicencio: capacidades CTeI desde los grupos de investigación - Grupo de Investigación Nakota: Sociedad, Emprendimiento, Innovación e Industria. https://repository.usta.edu.co/handle/11634/35344
dc.relationCastellanos Triviño, H, Peñaranda Zárate, W, Contreras Castro, D, Hernández Viáfara, I, Neira Henao, D, Florián Delgadillo, H, Soto Mancera, J, Guerrero Taladiche, B, Rubio Pardo, D y Rodríguez Holaya, L. (2020). De lo que no hemos hablado: Infancia Vulnerada en el Conflicto Armado. https://repository.usta.edu.co/handle/11634/31154
dc.relationGómez Pérez, Manuela. (2016). El lugar del pensamiento en la educación. Editorial Octaedro, S.L. 1. Las dimensiones transactivas del pensamiento. (Cap 1: pp. 9- 15) y Educación del pensamiento crítico. (Cap 2: pp. 16-42) https://crai-usta-odilotk-es.crai-ustadigital.usantotomas.edu.co/info/00096758
dc.relationRamírez Martínez, J. E., Sánchez Morales, F. A., Pineda Martínez, E. O., Hernández Pinzón, A. M., Ospina Sogamoso, J. V., Cabana Fonseca, F. A., ... & Suárez Sandoval, M. C. La investigación en la USTA, Sede Villavicencio: capacidades CTeI desde los grupos de investigación. https://repository.usta.edu.co/handle/11634/31159
dc.relationRubio Pardo , D. M. ., Contreras Castro, D. A. ., Florián Delgadillo, H. F. ., & Castellanos Triviño , H. R. . (2020). Nakota: una trayectoria investigativa desde el conflicto armado hasta el emprendimiento. Sol De Aquino, (18). https://doi.org/10.15332/27448487.6836​
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleParadigma FpN y Dimensiones Transactivas del pensamiento


Este ítem pertenece a la siguiente institución