dc.contributor | Mendoza Rivera, Fray Wilson Fernando O.P | |
dc.contributor | https://orcid.org/0000-0003-0063-9392 | |
dc.contributor | https://scholar.google.com/citations?hl=es&user=jcfWxmIAAAAJ | |
dc.contributor | https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001486268 | |
dc.contributor | Universidad Santo Tomás | |
dc.creator | Marulanda Quintero, Andrés Felipe | |
dc.date.accessioned | 2023-07-31T12:18:55Z | |
dc.date.accessioned | 2023-09-06T12:08:18Z | |
dc.date.available | 2023-07-31T12:18:55Z | |
dc.date.available | 2023-09-06T12:08:18Z | |
dc.date.created | 2023-07-31T12:18:55Z | |
dc.date.issued | 2023-07-30 | |
dc.identifier | Marulanda Quintero, A. F. (s.f.). Tomás de Aquino. Metafísica, Epistemología y Pedagogía, un camino hacia la realización de los seres humanos. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional. | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11634/51557 | |
dc.identifier | reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | instname:Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | repourl:https://repository.usta.edu.co | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679324 | |
dc.description.abstract | The work shows the thought of Thomas Aquinas as an important teaching-learning tool in grows and formation about issues of human beings. Through three clear moments; first, contextualize the thought of Saint Thomas Aquinas and the generalities of his thought, specifically the concepts of Entity, essence, act and posibility( be able to); second, to relate these concepts with his epistemological position regarding the answer to how man knows (teaching-learning process) and third, to account in reality why the relationship between metaphysics and epistemology directly influences the formation and realization of the person and
how´s this allowed open spaces for be better on the way to teach and especially the way about how and what teach of Philosophy.. | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Santo Tomás | |
dc.publisher | Licenciara en Filosofía y Leguas Castellanas | |
dc.publisher | Facultad de Filosofía y Letras | |
dc.relation | Aníbal Edwards. Santo Tomás y La Pedagogía. Repositorio universidad Católica de Chile Teología y Vida [artículo de revista] Vol. 17 (1976),p. 48-64. | |
dc.relation | Beltrán, O. H. (Agosto de 2009). Teología y Ciencia en la obra de Tomás de Aquino. Revista teología., XLIV(99), 281 - 299. | |
dc.relation | G.K. CHESTERTON, SANTO TOMÁS DE AQUINO, Ed. original: Hodder & Stoughton, Londres, | |
dc.relation | Santo Tomás y La Pedagogía. Anibal Edwards. Repositorio universidad Católica de Chile Teología y Vida [artículo de revista] Vol. 17 (1976),p. 48-64 | |
dc.relation | Barbado Viejo, F. Introducción General en Tomás de Aquino Suma teológica Tomo I. BAC 1947, p.12. | |
dc.relation | Beuchot, a. (2004). Introducción a la filosofía de Tomás de Aquino. Salamanca: Editorial San Esteban. | |
dc.relation | Beuchot, M. (2013). Historia de la Filosofía Medieval. Mexico D.F: Fondo de Cultura Económica. | |
dc.relation | Copleston., F. C. (1960). El pensamiento de Santo Tomás. México D.F.: Fondo de Cultura Económica. | |
dc.relation | Derisi, N. (1975). Santo Tomás de Aquino y la Filosofía Actual. Argentina: Universidad Católica. | |
dc.relation | Dewan., L. (2015). La fascinación de Ser metafísico. Bogotá: Fondo de publicaciones Sergio Arboleda | |
dc.relation | Forment, E. (2012). Santo Tomás: estudio introductorio de Edualdo Forment. Madrid: GREDOS, S.A. | |
dc.relation | Le Goff, J. (1997). La Edad Media explicada a los jóvenes. Paidós. 1-140. | |
dc.relation | Marías, J (1975). Historia de la filosofía. Alianza Editorial. 1 - 550. | |
dc.relation | Martínez, E. (2003). Santo Tomás de Aquino, Arquitecto de la vida universitaria. Universidad Abat Oliba CEU | |
dc.relation | O.P, Lobato. A. (1996). Santo Tomás de Aquino, Arquitecto de la vida Universitaria. El profesor ideal de la Paideia Tomista. Lección Magistral en la celebración de la festividad de Santo Tomás de Aquino., 5-58. | |
dc.relation | Osuna, A. (2001). Opúsculos y cuestiones selectas I. España: Serie biblioteca clásica | |
dc.relation | Pegueroles, J. (1972). Pensamiento Filosofico de San Agustín. Barcelona: Labor s.a. | |
dc.relation | Serrano, J. E. (2006). Tomás de Aquino a la luz de su tiempo. Madrid: Ediciones Encuentro, S.A | |
dc.relation | Tomás., S. (1952). Suma Contra Gentiles I. Madrid: Biblioteca de Autores Cristianos. | |
dc.relation | Tomás., S. (1988). Suma de Teología I. Madrid: Biblioteca de Autores Cristianos. | |
dc.relation | Tomás., S. (1990). Suma de Teología III. Madrid: Biblioteca de Autores Cristianos | |
dc.relation | Forment, E. (2011). Traducción, estudio preliminar y notas. Tomás de Aquino, El ente y la esencia. Navarra. Ediciones Universidad de Navarra, S.A. (EUNSA). | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | Abierto (Texto Completo) | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.title | Tomás de Aquino. Metafísica, Epistemología y Pedagogía, un camino hacia la realización de los seres humanos. | |