dc.creator | Villanueva, Sabrina Débora | |
dc.date | 2013-05-21 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-31T16:14:19Z | |
dc.date.available | 2023-08-31T16:14:19Z | |
dc.identifier | http://portalreviscien.uai.edu.ar/ojs/index.php/debate-universitario/article/view/373 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8551717 | |
dc.description | This paper aims to contribute to the necessary debate on the making of some pending responses in terms of academic training of future professionals and the characteristics of such training. This entails not only taking into account which demands are to be made to university education, but also considering which demands it should respond to, and what their possibilities are, as well as its specificities and resources.
At present, there is a confrontation between the needs in the training of professionals in the formal education system (at higher level university) and the needs that organizations postulate within the labor market.
That is why it requires a thorough analysis regarding the role of competence training in both environments. | en-US |
dc.description | En la actualidad, existe una confrontación entre las necesidades planteadas en la formación de los actores dentro del sistema educativo formal (en el nivel superior universitario) y las necesidades que postulan las organizaciones dentro del mercado laboral.
Es por ello que se requiere un análisis exhaustivo en cuanto al papel que juega la formación en competencias en ambos entornos.
Finalmente, se hará una breve introducción a la Declaración de Bolonia y el Proyecto Tuning en América Latina, como nuevas incursiones del currículum por competencias en la educación universitaria. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Debate Universitario | es-ES |
dc.relation | http://portalreviscien.uai.edu.ar/ojs/index.php/debate-universitario/article/view/373/402 | |
dc.relation | http://portalreviscien.uai.edu.ar/ojs/index.php/debate-universitario/article/view/373/403 | |
dc.rights | Derechos de autor 2023 Sabrina Débora Villanueva | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Debate Universitario; Vol. 1 Núm. 2 (2013): Debate Universitario - Mayo 2013; 44-65 | es-ES |
dc.source | 2314-1530 | |
dc.source | 2314-2138 | |
dc.subject | Competencias | es-ES |
dc.subject | Organizaciones Empresariales | es-ES |
dc.subject | Universidad | es-ES |
dc.subject | Demanda Laboral | es-ES |
dc.subject | Capacitación | es-ES |
dc.subject | Formación Académica | es-ES |
dc.subject | Competency | en-US |
dc.subject | Business Organizations | en-US |
dc.subject | University | en-US |
dc.subject | Labor Demand | en-US |
dc.subject | Training | en-US |
dc.subject | Academic Trainings | en-US |
dc.title | Las Competencias dentro del Rol Profesional: diferencias entre la Educación Superior (universitaria) y las demandas del mercado laboral. | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo revisado por pares | es-ES |