LAS HISTORIAS DE AMOR DE APOLO Y LAS DINÁMICAS NARRATIVAS EN METAMORFOSIS DE OVIDIO

dc.contributoren-US
dc.contributores-AR
dc.creatorCairo, María Emilia
dc.date2019-07-11
dc.date.accessioned2023-08-30T15:16:04Z
dc.date.available2023-08-30T15:16:04Z
dc.identifierhttps://erevistas.uca.edu.ar/index.php/STY/article/view/2049
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8522957
dc.descriptionIn this paper, we will analyze the love stories in Ovid’s Metamorphoses in which the god Apollo and a mortal have the leading role – Daphne (Met. 1.452-567), Coronis (2.542-632), Cyparissus (10.86-142), Hyacinth (10.162-219), Chione (11.266-345), and the Cumaean Sibyl (14.102-157). The concepts of “repetition”, “narrative continuity” and “closure”, formulated by S. Wheeler in Narrative Dynamics in Ovid’s Metamorphoses (2000), will be used as theoretical framework to examine the narrative patterns presented in these passages. We will observe in which way Daphne’s episode, primus amor Phoebi, establishes a series of features that shape the reader’s expectations regarding the subsequent love stories. The story about the Cumaean Sibyl, on the other hand, closes the sequence of Apollo’s love stories and, at the same time, announces the ending of the poem.en-US
dc.descriptionEn este trabajo analizaremos las historias de amor de Metamorfosis de Ovidio protagonizadas por el dios Apolo y un mortal: Dafne (Met. 1.452-567), Coronis (2.542-632), Cipariso (10.86-142), Jacinto (10.162-219), Quíone (11.266-345) y la Sibila de Cumas (14.102-157). Los conceptos de “repetición”, “continuidad narrativa” y “cierre”, formulados por S. Wheeler en Narrative Dynamics in Ovid’s Metamorphoses (2000), serán utilizados como marco teórico para estudiar los patrones narrativos que exhiben estos pasajes. Observaremos de qué manera el episodio de Dafne, primus amor Phoebi, establece una serie de rasgos que modelan las expectativas del lector respecto de las subsiguientes historias de amor. La historia de la Sibila, por otra parte, cierra la secuencia de las historias de amor de Apolo al tiempo que anuncia el cierre del poema.es-AR
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Filosofía y Letras. Universidad Católica argentinaes-AR
dc.relationhttps://erevistas.uca.edu.ar/index.php/STY/article/view/2049/1893
dc.rightsCopyright (c) 2019 Styloses-AR
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-AR
dc.sourceStylos; Vol 27, No 27 (2018); 58-70es-AR
dc.source0327 – 8859
dc.subjecten-US
dc.subjectMetamorphoses – Apollo – love stories – narrative dynamicsen-US
dc.subjecten-US
dc.subjectes-AR
dc.subjectMetamorfosis – Apolo – historias de amor – dinámicas narrativases-AR
dc.subjectes-AR
dc.titleLAS HISTORIAS DE AMOR DE APOLO Y LAS DINÁMICAS NARRATIVAS EN METAMORFOSIS DE OVIDIOen-US
dc.titleLAS HISTORIAS DE AMOR DE APOLO Y LAS DINÁMICAS NARRATIVAS EN METAMORFOSIS DE OVIDIOes-AR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-AR
dc.coverageen-US
dc.coverageen-US
dc.coverageen-US
dc.coveragees-AR
dc.coveragees-AR
dc.coveragees-AR


Este ítem pertenece a la siguiente institución