dc.creatorPinzón Godoy, Nicolás
dc.date2014-04-25T04:50:55Z
dc.date2015-07-10T19:59:40Z
dc.date2017-02-10T16:34:41Z
dc.date2017-08-12T16:18:00Z
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dc.date2012
dc.date2012-06
dc.date.accessioned2023-08-29T19:17:47Z
dc.date.available2023-08-29T19:17:47Z
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10726/436
dc.identifierADM / P661d 2012
dc.identifierinstname:Colegio de Estudios Superiores de Administración - CESA
dc.identifierreponame:Biblioteca Digital – CESA
dc.identifierrepourl:https://repository.cesa.edu.co/
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8516754
dc.descriptionEl turismo es una de las herramientas más importantes para que los países ganen dinero e incluso más importante que eso, para crear desarrollo por sí mismos. Así es como comienza todo este viaje, el turismo ha sido una de las actividades más antiguas e interesantes para las personas de todo el mundo, y lo creas o no, esta actividad también ha sido uno de los primeros instrumentos para el desarrollo de los países. y eso se mostrará en este proyecto en el que Francia, un país del primer mundo, será estudiado y, al mismo tiempo, Colombia, un país del tercer mundo o en desarrollo. Otro factor importante que también se analizará cuidadosamente es la diferencia entre estos dos países y por qué uno ha tenido tanto éxito en el sector turístico y el otro todavía está aprendiendo.
dc.descriptionGeneral context. History. Contextualization. Key numbers. Tourism since 1950 and projections. The creation of the Shengen Area (Europe). France case study. Introduction and History. Main institutions. Reasons. Tourists classification. Tourist destination number one. Colombia case study. Introduction. Main institutions. Reasons. Tourist classification. Comparison between Colombia and France. Conclusions and Recommendations. References and Bibliography.
dc.descriptionAdministrador de Empresas
dc.descriptionThe tourism is one of the most important tools for the countries to make money and even more important than that, to create development for their selves. This is how all this journey begins, the tourism has been one of the most ancient and interesting activities for the people all over the world, and believe it or not, this activity has been also one of the first instruments for the develop of the countries and that is going to be shown in this project in which France a first world country is going to be studied and at the same time Colombia a country of the third world or in developing. Another important factor that is also going to be analyzed carefully is the differences between these two countries and why one has been really successful on the tourism sector and the other is still learning.
dc.descriptionPregrado
dc.format58 páginas
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherPregrado en Administración de Empresas
dc.publisherColegio de Estudios Superiores de Administración - CESA
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rightsAcceso restringido
dc.subject338.4791 Industria del turismo
dc.subjectTurismo – Francia
dc.subjectTurismo – Colombia
dc.subjectAdministración de empresas
dc.subjectPromoción del turismo
dc.subjectAdministración hotelera
dc.subjectComercio turístico
dc.subjectIndustrias de servicios
dc.subjectAnálisis de mercadeo
dc.subjectMercadeo - Investigaciones
dc.subjectMercadeo de lugares
dc.titleThe difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.typeTesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.coverageColombia
dc.coverageFrancia


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