dc.creator | Danilza Lorduy; English teacher at
Universidad de Cordoba, Teaching Practice Coordinator. | |
dc.creator | Enith Lambraño; Lic. in English Teaching. | |
dc.creator | Gabriela Garces; Lic. in English Teaching. | |
dc.creator | Nelly Bejarano; Lic. in English Teaching. | |
dc.date | 2013-08-31T23:13:54Z | |
dc.date | 2013-08-31T23:13:54Z | |
dc.date | 2011-07-16 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-25T16:00:07Z | |
dc.date.available | 2023-08-25T16:00:07Z | |
dc.identifier | http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/zona/article/view/1593 | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/10584/4536 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8432695 | |
dc.description | Este artículo reporta los resultados de una investigación cualitativa de estudio de caso, cuya finalidad fue identificar las creencias de los profesores de inglés sobre la enseñanza del inglés y cómo están relacionadas con su quehacer pedagógico en las escuelas públicas de Montería (Colombia).Este estudio incluyó a cinco profesores de inglés de instituciones públicas de la ciudad de Montería. Los instrumentos usados en esta investigación fueron entrevistas y observaciones. Los resultados revelaron que los docentes de inglés tienen diferentes creencias relacionadas con su metodología, sobre el contexto cultural y también la forma de evaluar. Algunos orígenes de estas creencias fueron confirmados con la teoría y en la misma forma se contrastó la coherencia entre lo que los profesores decían creer y lo que hacían en su práctica diaria. This article reports the results of a qualitative case study research design whose aim was to identify in service English teachers’ beliefs about language teaching and how these are related with their teaching practice at public schools in Montería.This study involved five in service English teachers from five different public high schools in Monteria (Colombia).The data collection procedures used were: interviews and recorded observations. Results revealed that in service English teachers have different beliefs related to their methodology, the cultural context, and the way they evaluate. Some sources of those beliefs were confirmed with the theory and in the same way the coherence between what teachers said to believe and their teaching practice was contrasted. | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Fundación Universidad del Norte | |
dc.relation | Zona Próxima; No 11 (2009) | |
dc.rights | openAccess | |
dc.source | instname:Universidad del Norte | |
dc.source | reponame:Repositorio Digital de la Universidad del Norte | |
dc.subject | Inglés lengua extranjera, educación | |
dc.subject | inglés enseñanza, educación | |
dc.title | In-service english teacher’s beliefs about culture and language methodology an exploratory research in Montería. | |
dc.type | article | |
dc.type | publishedVersion | |
dc.coverage | Montería | |