dc.contributor | Chávez García, Jack Alfredo | |
dc.contributor | Castillo Nazareno, Uriel Hitamar | |
dc.creator | Martillo Vera, Jamileth Betsabeth | |
dc.date | 2021-11-25T18:40:49Z | |
dc.date | 2021-11-25T18:40:49Z | |
dc.date | 2021-09-23 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-11T17:01:44Z | |
dc.date.available | 2023-08-11T17:01:44Z | |
dc.identifier | http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/17659 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8241979 | |
dc.description | Las unidades educativas son modelos de negocios que permiten pronosticar
financieramente cuáles serán los flujos futuros, casi de manera exacta debido a que
según el número de matriculados a un periodo escolar de esto dependerá todo el ingreso
que tendrá la institución. Sin embargo, los pronósticos financieros deberán estar
focalizados en tres ejes principales como lo son: la cartera de cobros, los costos
operacionales y los gastos. Estos deben estar proyectados a todo un año fiscal a pesar de
recibir ingresos solo por 10 meses. Y es aquí donde parte el reto de la gerencia quien
con las herramientas financieras correctas podrá hacerle frente a todo el requerimiento
de liquidez. | |
dc.description | This paper will provide management with a clearer picture of the financial and
economic situation of the institution in addition to knowing the cash flows necessary to
maintain operational activity, determining the balance point and cost efficiency are
important points in the present investigation.
Educational units are business models that make it possible to financially
forecast what future flows will be, almost exactly because, depending on the number of
students enrolled in a school period, all the income that the institution will have will
depend on this. However, financial forecasts should be focused on three main axes, such
as: the collection portfolio, operational costs, and expenses. These must be projected to
a whole fiscal year despite receiving income for only 10 months. And this is where the
challenge of management begins, who with the correct financial tools will be able to
face all the liquidity requirement. | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Católica de Santiago de Guayaquil | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |
dc.subject | EDUCACIÓN FINANCIERA | |
dc.subject | ADMINISTRACIÓN FINANCIERA | |
dc.subject | ESTRUCTURA FINANCIERA | |
dc.subject | SECTOR FINANCIERO | |
dc.title | Opciones económicas y financieras para el desarrollo de la Unidad Educativa Particular Gran Bretaña. | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |