dc.contributorCeli Jaramillo, Karina Alexandra
dc.creatorCruz Rosales, Fredin Rolando
dc.date2018-08-30T19:33:19Z
dc.date2018-08-30T19:33:19Z
dc.date2015
dc.date.accessioned2023-08-10T22:18:54Z
dc.date.available2023-08-10T22:18:54Z
dc.identifierhttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/21113
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8207331
dc.descriptionThe present research work entitled “THE COGNITIVE STRATEGIES AND THE DEVELOPMENT OF THE ENGLISH PRODUCTIVE SKILLS AMONG 8TH YEARS STUDENTS, BASIC EDUCATION AT “UNIDAD EDUCATIVA ANEXA A LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE LOJA” HIGH SCHOOL OF LOJA CITY. ACADEMIC YEAR 2012-2013” has been made with the purpose of determining the influence of the cognitive strategies in the development of the English language productive skills. In the development of the present research work, the scientific, descriptive, analytical-synthetic and explicative methods were used to develop every part of the work. The surveys, were applied to 3 teachers and 127 students, who provided information to verify the hypotheses through the logical analysis. The data were presented, organized, described in statistic tables, represented graphically, interpreted and analyzed in a logical process that allowed to draw conclusions and formulated the most pertinent recommendations. Finally, it has been demonstrated, that the cognitive strategies affect the development of the English language learning.
dc.descriptionEl presente trabajo de investigación titulado, “THE COGNITIVE STRATEGIES AND THE DEVELOPMENT OF THE ENGLISH PRODUCTIVE SKILLS AMONG 8TH YEARS STUDENTS, BASIC EDUCATION AT “UNIDAD EDUCATIVA ANEXA A LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE LOJA” HIGH SCHOOL OF LOJA CITY. ACADEMIC YEAR 2012-2013”, se llevó acabo con el propósito de determinar la influencia de las estrategias cognitivas en el desarrollo de las habilidades productivas, del idioma Inglés. En este trabajo de investigación, se utilizaron los métodos científico, descriptivo y analítico. El instrumento de la encuesta fue aplicada a los profesores y estudiantes, quienes proporcionaron información para comprobar las hipótesis establecidas, mediante el análisis lógico y el uso de la estadística descriptiva, la cual ayudó a describir los resultados en tablas y gráficos. La información fue presentada, organizada, descrita en tablas estadísticas y representada gráficamente, para luego ser interpretada y analizada en una forma lógica; lo que permitió llegar a las conclusiones y formular las recomendaciones más pertinentes. Por último, se ha demostrado, que las estrategias cognitivas afectan el desarrollo del aprendizaje de idiomas Inglés.
dc.format180 p.
dc.languageen
dc.publisherLoja
dc.rightsopenAccess
dc.subjectCOGNITIVE STRATEGIES
dc.subjectWRITING
dc.subjectSPEAKING
dc.subjectENGLISH
dc.titleThe cognitive strategies and the development of the english productive skills among 8th years students, basic education at “unidad educativa anexa a la Universidad Nacional de Loja” high school of Loja city. Academic year 2012-2013
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución