dc.contributorOjeda Pardo, Carmen Aurora
dc.creatorRuiz Armijos, Jenny Susana
dc.date2018-08-17T20:50:08Z
dc.date2018-08-17T20:50:08Z
dc.date2018
dc.date.accessioned2023-08-10T22:18:29Z
dc.date.available2023-08-10T22:18:29Z
dc.identifierhttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/20989
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8207209
dc.descriptionThe general objective of this investigation was to develop the grammatical competence through direct corrective feedback strategy, during the study the following methods were used; Scientific, Descriptive, Analytic-Synthetic and Statistical, which allowed analyze the gathered information. The instruments used to collect the data were: test, questionnaires and observation sheets, which were applied before, during and after the intervention plan. It was designed for 8 weeks and applied to 11 students at ninth-year of basic education. The main results after applying direct corrective feedback were that the students improved in the grammatical competence aspects such as: declarative sentences, yes/no questions, informative questions, subject verbal agreement and parts of speech. As conclusion, the application of the direct corrective feedback strategy was effective in helping students to recognize their grammatical errors and improve their grammatical competence.
dc.descriptionEl objetivo general de este trabajo de investigación fue desarrollar la competencia gramatical a través de la estrategia de retroalimentación correctiva directa. Durante la investigación se utilizaron los siguientes métodos: Método Científico, Analítico-Sintético, Descriptivo, Estadístico permitidos para analizar la información recogida. Los instrumentos utilizados fueron pruebas, cuestionarios y hojas de observación que se aplicaron antes, durante y después del plan de intervención, que se diseñó para 8 semanas y se lo aplicó a 11 estudiantes de noveno año de educación básica. Los resultados mostraron después de aplicar la retroalimentación correctiva directa, que los estudiantes mejoraron los aspectos de la competencia gramatical en el uso de oraciones declarativas, preguntas sí / no, preguntas informativas, acuerdo verbal del sujeto y partes del discurso. En conclusión, la aplicación de la estrategia de retroalimentación correctiva directa fue efectiva para ayudar a los estudiantes a reconocer sus errores gramaticales y a mejorar la competencia gramatical.
dc.format141 p.
dc.languagespa
dc.publisherLoja
dc.rightsopenAccess
dc.subjectINGLÉS
dc.subjectGRAMMATICAL COMPETENCE
dc.subjectENGLISH
dc.subjectFEEDBACK
dc.titleThe development of the grammatical competence through direct corrective feedback among ninth-year students at unidad educativa Emiliano Ortega Espinoza of the city of Catamayo during the 2016-2017 school year
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución