dc.contributorDávila Vega, Carmen Enith
dc.creatorCastillo Siguenza, Jhuleydi Cecibel
dc.date2016-04-26T14:42:44Z
dc.date2016-04-26T14:42:44Z
dc.date2016
dc.date.accessioned2023-08-10T21:46:29Z
dc.date.available2023-08-10T21:46:29Z
dc.identifierhttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/11265
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8197599
dc.descriptionThe present research work aimed to improve reading fluency and comprehension of the eighth year students of Basic Education at Unidad Educativa "Lauro Damerval Ayora" N°1 in Loja city, during the school year 2014-2015 through the application of Reader's Theater Strategy. This work required the use of methods such as scientific, descriptive, analytic-synthetic and statistical, in order to analyze and interpret qualitative and quantitative data, give a clear explanation of the purpose of the research and draw up conclusions. Tests and questionnaires were applied to 27 students to determine their reading level and to know their perception of the aforementioned strategy. The results showed that students improved considerably in reading comprehension, however, they need to read more often in order to reach reading fluency. In conclusion, it was determined that Reader ’ s Theater strategy contributed to raise students' reading level and to develop the classes in a dynamic and easy way
dc.descriptionEl presente trabajo de investigación tuvo como objetivo mejorar la fluidez y comprensión lectora de los estudiantes de octavo año de Educación Básica de la Unidad Educativa “Lauro Damerval Ayora” N°1 en la ciudad de Loja, durante el año escolar 2014-2015 a través de la estrategia Teatro del Lector. Se requirió el uso de métodos como; científico, descriptivo, analítico-sintético y estadístico para analizar e interpretar datos cualitativos y cuantitativos, explicar el objeto de la investigación y establecer conclusiones. Se aplicaron exámenes y cuestionarios a veinte y siete estudiantes para determinar su nivel de lectura y percepción en cuanto a la estrategia antes mencionada. Los resultados demostraron que los estudiantes mejoraron considerablemente su comprensión, sin embargo necesitan leer más a menudo hasta obtener fluidez. En conclusión la estrategia Teatro del Lector contribuyó a elevar el nivel de lectura de los estudiantes y a desarrollar las clases de manera dinámica y fácil
dc.format158 p.
dc.languageen
dc.publisherLoja
dc.rightsopenAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/
dc.subjectREADING
dc.subjectLEARNING
dc.subjectREADING SKILLS
dc.subjectCOMPREHENSION
dc.titleReader’s theater as a strategy to enhance reading fluency and comprehension among 8 th year students of basic education, at unidad educativa “Lauro Damerval Ayora” Nº1 in Loja city, during the school year 2014-2015
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución